Leos lista 2012

Hej och hallå!
Har haft en lång och behövlig bloggpaus som alla säkert har märkt. Men nu är det nytt år och ny månad så jag passar på att starta upp på nytt med den klassiska (aslånga) årslistan. Sedan tidigare finns Leos lista 2010, 2009 och 2008. (Helt korrekt, Leos lista 2011 saknas, förra året blev listan aldrig av.)


En drös med kattungar
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
"Födde upp" fyra supersöta kattungar, tillsammans med duktiga kattmamman förstås. Målade och klädde om en köksmöbel.

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Oh ja, Sanna&Simon, min äldsta barndomsvän som numera också är gift med en f.d kollega till mig, blev föräldrar till lille Artur. Bara några veckor efter det föddes Loui, vars föräldrar är kompisar både med oss och Sanna&Simon. (Det var dessa babyshowers jag var på i våras.) En kollega blev mamma till sötaste lilla Sofie, en gammal kompis fick en son med bara några dagar kvar av året, min flera år äldre sysslig blev äntligen pappa till en liten Olivia. Utöver det föddes tre andra bebisar till kompisar från barndomen och två tjejer från gymnasieklassen blev mammor med någon månads mellanrum. 2012 var verkligen ett babyboomår.

 

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

 

Vilka länder besökte du?
Landet längst bort som jag besökte 2012 måste nog ha varit ... Värmland. Sedan gjorde jag, Martn och G-money en hyfsat spontan tripp till Örebro för att besöka Millencollins jubilemusfestival. Det var kul.

 

Är det något du saknade år 2012 som du vill ha år 2013?
Nej, jag önskar bara att 2013 ska bli minst lika bra på alla sätt. Skrockfull som jag är så har i flera år fasat inför detta året. True story.

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför?
21 december kanske... då man funderade hela dagen på OM jorden kanske skulle gå under och i så fall NÄR?

 

Vad var din största framgång i år?
Haha, kanske när jag hamnade på framsidan av del 2 i Bohuslänningen i samband med att vi sjöng tillsammans med Peter Harrysson. Peter var i mitten av bilden men ur fokus, så den man så först var lilla Leo. :)

 

Största misstaget?
Det var ju verkligen inget misstag i ordets rätta bemärkelse men det var helt klart lite otajmat av vår fina katt, att föda sina kattungar dagen före min semester skulle börja så att vi hela sommaren blev väldigt bundna och inte kunde åka någonstans mer än max två nätter i sträck.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja när jag tänker efter har jag varit ovanligt mycket sjuk. I februari var jag superförkyld och fick dessutom någon form av maginfluensa/matförgiftning samma vecka och låg deckad hela helgen. Nu i höst var jag först dålig i början av oktober och sedan veckan precis före jul. Då var jag till och med hemma från jobbet. Det är inte likt mig, så här kan vi inte ha det, måste vara friskare i år!

 

Bästa köpet?
Den bästa investeringen som gjordes åt mig, var när jag fick ett cykellås av min pappa. Det gjorde att jag började cykla mycket mera hela sommaren och hösten.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Saker till hemmet kanske. Jag vet att det inte har framgått riktigt ordentligt i bloggen men vi flyttade faktiskt igen förra året (förrförra om man är petig). Numera hyr vi ett litet hus och det är så mycket roligare piffa och fixa när man har lite mera svängrum.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket: När fina vänner blev föräldrar till välskapta barn till exempel. När våra kattungar kom och att vi behöll en av dem så att vi nu både har en Agnes och en Randers. När vi fick veta att Malin&Ola ska flytta hem till bygden igen efter snart 5 år i Örebro. Och vanliga mysiga stunder med min familj och roliga vänner.

 

Sommaren när alla dansade och pausade.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2012?
En hel drös skulle jag vilja säga. Olika årstider har ju som vanligt sina egna låtar. Våren började med Äckligt med Ansiktet och Vart jag mig i världen vänder med Den svenska björnstammen, sedan kom sommarhitarna Dansa, pausa, Du måste flytta på dig och Där jag hänger min hatt. I höst har jag lyssnat på Händerna mot himlen - Petra Marklund flera gånger om och så klart alla hits från Så mycket bättre. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det här är en gansk dum fråga egentligen - så jag svarar exakt lika glad.

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Hade inte behövt vara några långa resor till exotiska länder. Jag hade gillat att även göra mer småresor inom Svea rikes gränser. Det tycker jag är mysigt.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Låtit färre dagar gå utan någon speciell plan. Sådana dagar är också bra men för många känns som slöseri.

 

Hur tillbringade du julen?
Hemma med mor, far och bror. På kvällen med Martin och hans famlij och släkt. Vi spelade Uno till tre på natten.

 

Blev du kär i år?
Lika kär som alltid. :)

 

Hur många one night stands?
Noll stycken.

 

Favoritprogram på TV?
Vi kan bara se på tv när solen skiner och det är vindstilla, så särskilt mycket tv har det inte blivit. Jag svarar fotbolls EM. Många bra serier ersätter tv-tittandet till exempel betade vi av alla säsonger av Game of Thrones och Pretty Little Liars, samt senaste säsongerna av True Blood, Dexter, Supernatural och Vampire Diaries.

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte folk!

 

Bästa boken du läste i år?
En Dag av David Nicholls lånade G-moneys mamma ut till mig bara sådär, hon hade väl på känn att jag skulle gilla den. Mysig bok.

 

Största musikaliska upptäckten?
Att jag blir glad, lycklig och lugn av att sjunga. Jag ska aldrig sluta med det!

 

Något du önskade dig och fick?
Ett roligt projekt på jobbet där jag fick vara med från början och göra det mesta själv önskade jag mig i augusti. Och i oktober hade jag fullt upp.

 

Något du önskade dig men inte fick?
Jag vet inte. Nya tapeter i sovrummet kanske.

 

Årets bästa film?
Oj, tror jag tittat på ovanligt mycket film i år. Till och med för at vara oss. Mycket romantiska komedier har det blivit, men en film som var lite annorlunda som jag gillade var Savages.

 

Snöiga påskliljor på min födelsedag.

 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade halv dag eftersom det var skärtorsdag. Sedan for jag hem och bakade smörgåstårta och två vita kladdkakor. Därefter kom min familj och Martins familj och vi åt och hade trevligt. Det var en jättemysig födelsedag. Senare på kvällen kom Jonas och Polaren-Per som jag hade bjudit in utan att säga till någon annan. Det tyckte jag var kul!

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
I slutet på 2011 flyttade typ alla människor jag umgås med lite längre bort från mig på grund av diverse anledningar; skola, jobb eller för att de gjort slut med varandra. Det som skulle gjort mitt år ännu bättre är alltså att fler hade bott kvar så de gick att träffas lite oftare.

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Kopiöst mainstreem. Tonåringen i mig gråter ibland när jag ser mig i spegeln och förstår att även jag har blivit som alla andra. Jag äger till och med ett par Hunter-stövlar nu för tiden. Men jag älskar dem!!

 

Vad fick dig att må bra?
Samma saker som 2010 - Sex, drugs and rock n´roll. Rock n´roll är väl helt enkelt mina kompisar... och familj.

 

Vilken kändis var du mest sugen på?
När Olof Mellberg gjorde 2-1 mot England under fotbolls EM var jag på väg att uppdatera min facebook-status till: "Olof vill du ligga med mig?" Men innan matchen blåstes av hade jag på något sätt glömt alla sådana tankar för länge sedan ...

 

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Den "politiska debatt" som vissa av mina vänner fört på nätet för ett blå-gult Sverige. Den gör ont i mig så jag blir ledsen så jag gråter.

 

Grillning med de gamla bästa.

 

Vem saknade du?
Vårt gäng som vi hade förr: Hanna&Per, Emil, Jonas, G-money, Martin&jag. &:et mellan Hanna och Polaren-Per är borta och alla har de flyttat till varsin stad ort (Dals Lång-Ed är verkligen ingen stad!).

 

De bästa nya människorna du träffade?
Sara och Maria - mina bästa kollegor - är inga nya människor men under året har vi blivit mycket tajtare och det är verkligen härligt att få umgås med så fina tjejer varje dag.

 

Citera en sångtext som summerar ditt år:
"Händerna upp i luften, vi ska bli fulla, livet är meningslöst, vem bryr sig? Natten är vacker..."

Blev glad av någon anledning när jag hörde denna textrad, för även jag drabbas av den där känslan ibland att det liksom inte är någon mening med någonting - men å andra sidan vad spelar det för roll? Bättre att göra det bästa av allt och leva livet!

 

God fortsättning!


Kommentera här: