Leos lista 2008

För att på något sätt uppmärksamma att det är nytt år kommer här Leos lista om 2008. Gott nytt år i efterskott!!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var på ett antal allsvenska fotbollsmatcher som inte spelades i Ljungskile, fick 4 på en konstruktionstenta och fick ett stipendium (!).

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga så det var rätt lätt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tänker, tänker... nej det tror jag inte. Men två blev gravida och jag var på hela tre bröllop!

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, hon stod familjen nära i alla fall. Hejdå I-M... Och min katt antagligen :(

5. Vilka länder besökte du?
Öh... Halland och Närke?

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Kanske lite mer tid av det slaget jag har just nu. Timmar som bara är mina när jag gör vad jag vill utan några måsten.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
080808 såklart, för att det är ett roligt datum som gör att man minns precis vad man gjorde den dagen. 16 augusti var vi på ett jättevackert och roligt bröllop!

8. Vad var din största framgång i år?
Kanske mitt stipendium, som inte behövde sökas utan de fick som hade över ett visst snittbetyg.

9. Största misstaget?
Jag gör ofta små eller lite större klantiga misstag, men inget som jag minns just nu.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld har jag väl varit och en dag i början på november fick jag väldig (helt oförklarlig) huvudvärk vilket slutade med att jag hade så ont att jag spydde.

11. Bästa köpet?
Gjorde ingen större investering så jag säger mina trasiga jeansshorts. Ett impulsköp, men jag hade dem nästan varje dag hela sommaren och längtar redan tills jag får ha dem igen.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen mat. När jag har pengar så jag klarar mig så är mat en grej jag aldrig snålar in på. Jag gillar god mat!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket. Bland annat när jag en dag insåg att Martin och jag hade suttit och skrattat högt i soffan i säkert 20 minuter åt bara oss själva och var jätteglada, när min bror skickade ett jättefint grattis-sms på min födelsedag (han var i Norge), när LSK slog IFK Göteborg hemma (fjantigt men det var hur kul som helst), - återigen - när jag fick mitt stipendium, när vårat samhällsplaneringsprojekt blev utvalt som ett av de fem bästa (av ca 30) av kommungubben från Tjörn.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
EMD - Jenny let me love you är sommaren 2008 så mycket att det nästan smakar saltvatten i munnen när jag hör den.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite gladare tror jag, till exempel dök min årliga sommardepp i slutet på juli/början av augusti aldrig upp.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit lite tydligare med olika planer jag ibkand har vilket skulle gjort allting lättare.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Sovit bort massa fina mornar och förmiddagar, framför allt på helgerna.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma med la familia, farbror och kusin.

19. Blev du kär i år?
Blev och blev, det är jag kanske hela tiden :P.

20. Hur många one night stands?
Haha, noll.

21. Favoritprogram på TV?
Har nog sett ovanligt lite på TV så jag säger Idol för det såg jag nog varje vecka på våra mysiga idolkvällar med bla Hanna & Per. Serier jag följt slaviskt är annars Supernatural, Gossip Girl, Dexter och Californication.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte folk!

23. Bästa boken du läste i år?
Martina Koden av Martina Haag hörde jag på ljudbok i början av året, jag tror sorgligt nog att det är den enda bok jag läst/hört klart under hela 2008.

24. Största musikaliska upptäckten?
Hm, jag lovar att göra många musikaliska upptäckter under 2009.

25. Något du önskade dig och fick?
En ny fin väska och en strykbräda...

26. Något du önskade dig men inte fick?
En soffa.

27. Årets bästa film?
Bästa filmen jag såg, som jag inte vet om den var från -08, var helt klart August Rush. Se den!

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
Var hemma och hade litet kalas med familjen och Martins familj. Kvällen avslutades med att spela Wii.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inget viktigt tror jag...

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Varierad. I början försök till att vara arkitekt-chic, på sommaren mera soft och nu på hösten lite mer uppstyd och tjejig.

31. Vad fick dig att må bra?
Umgås med vänner och familj.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen? Brukar inte vara så värst sugen på kändisar.

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Det amerikanska valet.

34. Vem saknade du?
Saknade att träffa mina föräldrar och min bror lite oftare. Det blir ganska sällan trots att vi bor så nära.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Mina klasskompisar var ju fortfarande ganska nya ibörjan på 2008. De är lätt bäst! På en stark andra plats kommer Danne & Frida och deras lilla Busan. :) Och Han från Öland dåra, han räddade ju ändå min sommar!

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Jag suger på sångtexter med bra text, men det känns som ett långt år då det hände mycket men som ändå var väldigt lungt.

Kommentarer:

1 Melissa:

Det var en himla bra lista! Funkar för de flesta. Tror dock att mina svar skulle vara lite mindre upplyftande. Och lika ironiska som att Närke och Halland är andra länder....;.)

2 Leo:

Ja visst är den bra! ;) Men som sagt, några långa resor har det inte blivit...

Kommentera här: