Det luktar sommar

 
 
Äntligen. Jag var ute alldeles nyss för att plocka in lite tvätt och trots att klockan var närmare halv elva var det nästan fullt dagsljus. Dessutom kunde man för första gången andas in mjuk, ljummen och ljuvligt doftande sommar!
 
Ja, jag får nog klassa fredagen den 5 juni som den första riktiga sommardagen för i år. Maj och april bjöd kanske eventuellt på några korta timmar av sol och värme men då var det alltid en kall vind eller stora mörka moln som förstörde. Idag däremot har vi hängt ute hela dagen och ätit samtliga mål utomhus. Bara en sån sak - helt klart somrig!
 
Förövrigt: Det går sådär med mitt bloggande. Jag tänkte att jag skulle lägga upp ett eller två eller tre inlägg med ursäkter så kanske ni förstår. Det första kommer alldeles strax.

Kommentera här: