Typisk morgon hos oss

 
Härom morgonen när jag slog upp ögonen innan klockan ringde - dels för att det var varmt dels för att det var trångt i min säng - kände jag hur vårt sovrum förvandlats till en scen ur en barnbok. Där låg jag och katten Randers på min sida av sängen. Han sov som en liten gris och hade sträckt ut sig och gjort sig så lång han bara kunde helt obrydd om att han tvingade mig att kura ihop mig till en boll för att få plats. På andra sidan sängen låg Martin och snusade och vi sina fötter hade han katten Agnes, som lite mer ödmjukt tog så lite plats hon kunde. Mitt emellan oss låg en extra kudde ingen velat ha under natten, en filt Martin sparkat av sig och (som inte syns på bild) mitt fluffiga innertäcke som jag sparkat av mig.
 
Egentligen ser det väl ut så de flesta morgnar och nätter för den delen, men kanske var det ljuset och att alla fäger blev så mjuka som fick mig att associera till barnbok. Men det är ett helt okej perspektiv att ha på sin vardag. Ni ser ju hur idylliskt vi har det
 

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Det låter verkligen som taget ur en saga!

Svar: Haha, jag det finns väl en barnsång om någon som ligger och sover så kommer hans djur ett efter ett, det var lite den jag tänkte på. :)
Leo

2 Malin:

Hihi.. gulligt!
/ malinedlund.blogg.se

Svar: Tack!
Leo

3 Vicky:

Precis så det ser ut hos oss också, fast jag har en hund på min sida istället för en katt :P

Svar: Hihi, härligt!
Leo

4 Marran:

Ser verkligen ut som du tagit det från en barnbok :) Sådär ser det ut hemma hos mig också fast jag har en hund som tar upp halva sängen (även fast han är en liten cocker spaniel)

Svar: Tack! Ja, jag tror inte att storleken på djuret har något med att göra hur mycket plats det kan ta upp ... :)
Leo

5 Tilde Wrangell:

har du ritat?

Svar: Ja, jag har ritat.
Leo

6 Emma Grann Fotografi:

haha! Men gulligt!! :)

Svar: Haha, tack tack!
Leo

7 Popkungen:

Fin blogg!

Svar: Tack!
Leo

8 Joe:

Känner igen de där! :) ahhahaha

Svar: Är väl ett ganska vanligt scenario....
Leo

9 Alina:

Fin blogg :)

Svar: Tack
Leo

10 The Revolt:

Är det du som ritat bilden efter det du såg, eller råkade bara bilden vara exakt som ni hade det? :o

Svar: Nej, det är allt jag som ritat bilden. Annars hade det varit lite för bra.. :)
Leo

11 parlplattekonst.blogg.se:

Jag vill också ha en katt! En katt som hoppas upp i sängen på morgonen. Så jävla mysigt <3

Svar: Oh ja, en spinnande katt när man ska sova kan vara det bästa som finns.
Leo

12 kerstin ehrenholm:

härligt min katt vill inte sova i sängen om vi sover där

Svar: hihi, det går väl lite i perioder för våra katter också. ibland vill de helst ligga på golvet. i ett annat rum.
Leo

13 classica.blogg.se:

om min morgon brukar min katt ligga och ta så mycket plats hon bara kan, jag ligger ihop krupen med ryggen åt min sambo som ligger ut slaggen på sängen utan täcke då han tycker det är varmt, själv har jag allt täcke över mig. ett varmt duntäcke.

Svar: Ja, vad är det med folk som måste lägga sitt täcke på någon annan bara för att de själva blir för varma? :)
Leo

14 Amanda Lundkvist:

härligt ritat och härlig bild :D

Svar: Tack tack!
Leo

15 lillemor:

Härlig bild

Svar: Tack!
Leo

16 Jessica:

Låter som en jätte fin morgon! =)

Svar: Det var det allt. :)
Leo

17 Angie Lakna:

haha va härligt.

Svar: ja, mycket kärlek. :)
Leo

18 Sofia:

härligt!

Svar: oh ja!
Leo

19 Amanda Niclasson:

Åh så härligt! :)

Svar: Absolut!
Leo

20 Johanna:

Ungefär som hos oss, fast jag har både hunden och katten på min sida plus att sambon ligger tvärs över hela sängen med benen på min sida. Det är likadant varje natt då jag vaknar av att jag inte kan sträcka på benen och får putta på dem alla tre. Det känns väl bra att alla vill ligga bredvid mig, man känner sig ju väldigt älskad, men på natten måste man banne mig få ha sin plats! ^^ haha

Svar: Hahaha ja lite egen plats måste man få ha! Sambon kan du väl säga till i alla fall? ;)
Leo

21 katta:

Fin blogg! Kolla gärna in min blogg kram :)

Svar: Tack!
Leo

22 ellen björktegen:

alltså, EXAKT så är det hos oss också! minus katten vid fotändan. hihi

Svar: haha, gött, ni får läggen en extra kudde i fotändan då. ;)
Leo

23 Jasmine:

Jag gillar din illustration. Så personlig och vardaglig och just därför charmig rakt igenom! :)
Kram

Svar: Men åh, tack så fint beröm! :) Kram
Leo

24 nasha:

Vilken trevlig blogg du har! Hit kommer jag att titta in igen! :)

Svar: Tack, du är så välkommen tillbaka!! :)
Leo

25 Alex:

nej vad mysigt det låter!
Och superfin blogg du har:)
Skulle vara jättesnällt om du skulle vilja kika in på min!

Svar: Tack tack!
Leo

26 Ida och Amanda:

Så fin blogg!

Svar: Tack!
Leo

27 En lantis i Shanghai:

Fint tecknat! Det där känner jag igen. Vi bor bra här i Shanghai, men vinterkylan gick ändå genom märg och ben. Sen dess har barnen utvecklat en vana att sova hos oss. Så: ibland fem personer i sängen. Ändå skulle vi gärna vilja dela den både med en hund och en katt!

Svar: Tack! Det är väl så att de man tycker om har man gärna nära! :) Även om det blir på bekostnad av god sömn ...
Leo

28 Johanna:

Jo jag försöker säga till honom, men han är så svårväckt att våld ibland är enda lösningen :-P haha

Kommentera här: