Nästan för bra





Idag har det ju varit sommar! Hurra! Jag klagar ej, jag ÄLSKAR sol och värme.

Nästan direkt jag kom hem slängde jag mig ner på altanen och här har jag suttit nu ett bra tag med ett glas vatten och ett glossigt magasin. Bläddrade även lite förstrött i bostadsbilagan som kom i brevlådan idag. Som det är nu hyr vi ju vårt boendet. Vi hyr det på begränsad tid då det så småningom ska byggas andra - dyrare - bostäder på vår tomt. Så visst finns det försiktiga planer och drömmar om att snart köpa vårt eget hus.

Problemet är, känner jag mer och mer, att jag trivs verkligen här. Huset är så lagom stort och vi har fått det så fint. Läget ska vi inte prata om, en sådan här utsikt som vi har nu kommer vi aldrig någonsin ha råd med den dagen vi köper hus. Så för varje objekt i rimlig prisklass som dyker upp på Hemnet tänker jag att nej, jämfört med att bo här så är det inte värt, bättre måste gå att hitta, eller det var väldigt dyrt för så lite yta eller något annat "fel". Jag tror inte det är bra att bo så här först, det är helt enkelt nästan lite för bra.

Kommentera här: