Sol och bad och semester




Fredagen 11 juli började jag min semester. Det är helt klart ett tips för den som har möjlighet, att ta en extra dag så blir det på något sätt semesterfeeling direkt och inte först efter helgen.

Hur som helst så har sommaren visat sig från sin absolut bästa sida i stort sett varje dag!! Jag har badat varje dag sedan förra onsdagen med undantag av i lördags men det berodde på resor hit och dit och inte på vädret. Bara en sån sak. Det är lite så man får nypa sig i armen och påminna sig om att det är Sverige vi är i.

Hittills har vi varit ute på sjön med Martins föräldrar i fyra dagar. Två dagar spenderades i Hunnebostrand, sedan åkte vi vidare till Bovallsttrand och sista dagen åkte vi en lång, härlig tur som slutade på Tanum strand. Därifrån åkte Martin och jag bil hem.

Idag kom vi hem från några dagar uppe i sommarstugan hos min mamma och pappa. Där har termometern visat 30+ varje dag, så att skuggan varit att föredra vissa timmar på dagen. Och jag älskar ändå sol och värme! Säg om vi har det för bra som bara åker i väg och njuter. Vi behöver knappt laga mat själva...

Men på lite olika sätt tycker jag att vi är värda det. Till exempel är det första gången på väldigt väldigt många år som Martin och jag har semester alla veckor ihop. Det tycker jag är roligt och bra!.

Kommentera här: