Fem kvart i timmen


Godmorgon! Min mormor brukade säga att om en gick och lade sig för sent så gällde det att sova fem kvart i timmen. En kvart extra i timmen helt enkelt. Och i natt känns det banne mig som jag lyckats med det.

Igår kväll var vi bjudna hem till Anna-Sara&Thobias för lite spontan mitt-i-veckan-spelkväll. Dock blev allt lite försenat pga att deras 2-åring slog sig i huvudet och fick åka till akuten och tejpa. Men med plåster och tejp så blev allt bra så vi fick ändå komma och äta glass och spela spel. Hur trevligt som helst och jag tror att alla var lite övertrötta för det var väldigt mycket skratt och fniss. Lite för sent, med tanke på dagens jobb, åkte vi hem.

Väl hemma tar det ju dessutom alltid lite tid innan alla kvällsbestyr är klara och en kommer till ro. Speciellt om någon (läs: Leo) lyckas med att tappa sin mobil ner under yttertrappan...Ja, så jag har klockat in på 5 timmars sömn i natt. Och den senaste tiden har jag varit extra morgontrött så det är verkligen ett mysterium att jag förut vaknade före klockan och till och med känner mig pigg! Jag sov nog fem kvart i timmen.

Kommentera här: