Goal of the Year


Igår kväll kikade jag på Idrottsgalan. Zlatan the one and only var givetvis nominerad i en rad kategorier: Årets prestation, Årets manliga idrottare och inte minst till Jerringpriset. Han vann inte en enda. (Han hade hård konkurenns av Johan Olsson och Henrik Stenson i varje kategori så det var inte så konstigt kanske.)

Vad han däremot vann - och även det igår kväll - var årets mål på Ballon d'Or-galan. Årets mål. I hela världen. Värth! Folk ska tycka så himla mycket om herr Ibrahimovic hela tiden, men jag säger det igen, jag gillar verkligen Zlatan, jag tycker att han är grym. Och målet sedan. Jag har sett det hur många gånger som helst. Varje gång är jag lite osäker på om bollen verkligen ska gå in, men det gör den (surprise!).

Våra barn kommer säkert tröttna på oss i framtiden då vi hela tiden kommer jämföra varenda fotbollsproffs med Zlatan. De kommer inte förstå och tycka att vi är gamla och töntiga. Då ska jag visa dem de här klippet, så här gjorde han i en träningsmatch mot England när Sverige ledde med 3-2.

Kommentera här: