Något jag måste göra

 
Jag har lite för mycket att göra på mitt jobb för tillfället. Visserligen gillar jag verkligen inte att sitta helt sysslolös, men lagom är ju som bekant alltid bäst. Det vankas röd dag och klämdag i slutet av veckan. Tror ni att jag har tid att var lite ledig på klämdagen? Icke. Tänk om det funnits tid att resa bort...
 
I morse kände jag hur jag faktiskt MÅSTE resa bort snart. Inte så värst noga vart egentligen men helst till en stad. Jag känner att jag måste få bo på hotell, sova lagom länge och sedan gå upp och mötas av en fantatisk frukostbuffé; äggröra, fet yoghurt och färska bär, bröd i alla dess former, croassianter, marmelad, frukter, te och färskpressad apelsinjucie. Kanske ett vinderbröd till efterrätt?
 
Efter frukosten går man ut i staden som redan har vaknat, solen är redan varm och det luktar sådär som det bara gör i städer en varm sommarmorgon; lite avgas, lite parfym, lite nybakat bröd. Man spatserar runt och tittar på folk. De flesta är jobbklädda och skyndar fram kanske för att hinna till ett viktigt möte, men vi ska bara gå runt och njuta, besöka någon sevärdhet, shoppa lite och när andan faller på sätta sig ner på en uteservering och ta en kaffe.
 
Ja, lite så. Så måste det helt enkelt bli. Blev helt sjukt hungrig av att skriva det här så nu - mat!

Kommentera här: