Antiklimax

Jag skulle bloggat i söndags egentligen. Hade peppat hela dagen för hur jag 1) skulle gå på fotboll - säsongens första riktiga hemmapremiär på säsongens första riktigt varma dag 2) se LSK vinna över Landskrona och slutligen 3) blogga om hela kalaset.
 
Vad hände i stället? Jo, 25 minuter före avspark när jag stod på ett ben hemma i köket i full färd med att klä på mig bra kläder för fotboll fick jag plötsligt ett sms. Där stod att planen (fortfarande) inte var godkänd för spel och därför var matchen inställd. Snacka om antiklimax. Vi var ju mentalt redan där, på plats. Vi hade ju planerat hela dagen för att hinna allt vi skulle göra samt äta och duscha i god tid före kl. 17.00. Så där stod vi. Redo för - ingenting.
 
[Då är det ändå ingenting mot känslan spelarna hade, kan jag tänka. Både Ljungskiles spelare och Landskronas spelare som dessutom suttit halva dagen i en buss. Men det är inte dem inlägget handlar om.]
 
Så, så var det med den matchen. Igår bloggade jag inte heller utan skämdes istället ögonen ur mig på grund av alt som skrevs om Ljungskile och våran gräsmatta full med stenar och grus. Vill man kan man läsa till exemepel här och här och här. Usch. Pinsamt. Landskronaspelare har twittrat att det är dagisnivå och att LSK borde skickas ner i division 6. 
 
Hittills är det bara P4 Västs utsända reporter som inte fått det till att LSK:s styrelse både är inkompetenta och dumma i huvudet. Det är svårt att veta vem och vad man ska tro på. Planen belv underkänd inför matchen mot Assyriska 29 april för att den var vattensjuk. Via foton blev den sedan godkänd inför söndagens match tills det att domaren konstaterade att det var för mycket grus och sten och det var en skaderisk. Inte heller igår blev den godkänd trots att gruset enligt uppgift är borta. Istället spelas matchen i kväll på Valhalla IP i Göteborg.
 
Och jag kan inte vara där. Hade glömt att min kära mor hade sagt att hon ju ska fira sin födelsedag ikväll. Och det kan jag ju naturligtvis inte missa, vill jag inte missa. Men jag ljuger om jag säger att jag inte är lite besviken ... hade gärna suttit där i försommarkvällen med solen i ögonen. Trors all kalabalik med planen och inställd match så har jag en bra käsla.
 
 UPPDATERING:
Det stämmer för det mästa när jag har bra känslor. Så också ikväll.
3-0 blev slutresultatet efter en match när Ljungskile enligt Martin spelade ut Landskrona.
Skrattar bäst som skrattar sist på nåt sätt ...

Kommentera här: