I-landsproblem med mobil

 
Jag pendlar ju som alla vet och otåliga dagar är mobilen min bästa vän på resorna. Den gör att man kan prata med någon trots att det kanske bara är jag på bussen, man kan läsa nyheter och framför allt - spela spel. Med tiden har jag lärt mig exakt var det är sämre mottagnig och var den är helt obefintlig. Det vill säga ibland måste jag välja om jag ska vara snabb med att ringa alternatvit spela alla rundor i Quizkampen innan jag kommer till en riktigt dålig plats. För det kan ju annars få förödande konsekvenser som härom dagen:
 
Jag satt på bussen och fick notis om att min match mot shnelan gick ut om tre minuter. Shit, tänkte jag och snabbade mig upp med telefonen. Mitt i rundan ringer Malin och jag var tvungen att svara och prata en liten stund. Efter samtalet märkte jag till min glädje att rundan inte hade gått vidare utan jag kunde svara på nästa fråga och nästa och jag hade räddat matchen. Trodde jag. För det visade sig att jag var mitt i värsta radioskuggan så mobilen hittade inte nätet. Rundan jag just spelat räknades inte. Tiden gick ut. Jag förlorade med 18-0. Stackars mig.
 
Igår på samma ställe blev jag istället glad för den dåliga mottagningen. Kikade in på Instagram och såg att någon som kallade sig @vanksan ville följa mig. Fick för mig att det måste vara en tjej som heter Annika som jag umgicks med i helgen och tryckte glatt ja. I samma ögonblick förstår jag att det inte alls är Annika utan en av arkitektstudenterna vi träffade i Holland. Hade inte den minsta lust att dela mina instafotos med honom så jag ångrade mig direkt. Det går ju dock inte, gjort är ju ju gjort. Men. Samma sak som dagen innan. Mobilen hittade inte nätet. Mitt godkännande registrerades aldrig utan frågan kom upp igen. Denna gång tryckte jag nej. Hehe.

Kommentera här: