What a wonderful world this would be

 
Härom dagen när jag lagade mat stod tv:n på i bakgrunden. Kanalen var TV4 och programmet kvällen till ära var Farmen.
 
Farmen. Nostalgin fullkommligt sköljer över mig. Vem minns inte Farmen-Kristinas läskiga raseriutbrott? Farmen-Gustav ständigt med mössa och sug i blick? Och inte minst Naken-Janne go och glad och med snorren på svaj? Eller?
 
Nej, eller hur. Farmen var aldrig ett så bra program, en dålig kopia av Robinson som väl i ärlighetens namn inte heller har åldrats särskilt väl.
 
Så vad är grejen med att alla kanaler plötsligt ska djupdyka i sina arkiv och damma av gamla avlagda program? Robinson, Gladiatorerna, Gäster med gester, Fångarna på fortet, och så vidare. Detta samtidigt som det startas upp tv-kanaler som TV4 Guld och TV4 Komedi vars tablåer är fullspäckade med andra program vi hade glömt och ingen hade saknat.
 
Men om detta nödvändigtvis ska fortsätta och någon vill ha tips på nästa program att återuppliva, då önskar jag mig Röda tråden. Skitmysig tv-lek som gick på svt när jag var alldeles för liten för att egentligen kunna uppskatta programmet fullt ut. En sjuårings allmänbildning är ju trots allt ganska begränsad. Ändå var detta ett av mina favoritprogram, så ni kan ju bara tänka er. Snälla svt, låt detta blir er stora höstsatsning! Jag lovar att sitta bänkad varje vecka och blogga om det efteråt.
 

Kommentera här: