Fotboll i vinterkvällen

 
Jag har i flera dagar kännt ett sug efter att titta på rolig fotboll. Sverigematchen mot Argentina förra veckan hjälpte en smula men det var ju inte riktigt det jag ville egentligen. Jag antar att det är ett sådant sug som gör att man frivilligt ställer sig och tittar på en träningsmatch, utomhus en februarikväll då termometern visar ca 3 minusgrader.
 
När jag skriver det så låter det ju inte heller riktigt klokt. Men det var helt klart roligt att få se alla nyförvärv man läst om in action på plan. Dessutom var det derby mot Oddevolld - Uddevallas bästa klubb som ligger en division under Ljungskile. Lite prestigematch alltså. Matchen i sig var inte så kanonspännande. Det var så kallt, så kallt så mitt största fokus låg på att ömsom stå på höger fot och ömsom på vänster och vicka så mycket som möjligt på den fria foten. Men. Ljungskile var det bättre laget, verkade samspelta trots att det bara är början på säsongen och - framför allt - de vann matchen. Mycket bra.
 
Efteråt stack vi hem till G-money och där fortsatte fotbollskvällen. Champions League-möte mellan PSG och Valencia. Kul. I soffan under en filt och med en kopp te i handen fick jag verkligen mitt fotbollssug tillfredställt. Bra kväll.

Kommentera här: