60 frågor

1. Hur gammal är du?
28 men fyller 29 om femtionio dagar.

2. Hur gammal känner du dig?
Ungefär så gammal som jag är tror jag... någonstans mellan 25 och 30 helt enkelt.

3. Vad har du gjort idag?
Idag, tisdag, har jag jobbat, softat i soffan, lagat lite mat och bloggat.

4. Vilken film såg du senast?
Hm, måste varit Hypnotisören. Rätt bra film, men väldigt tråkig tolkning av boken.

5. Vem ringde du senast?
Min Martin.

6. Är du besatt av någonting?
Nej, jag blir inte så ofta besatt. Jag är rätt cool på så sätt.

7. Är du rädd för blod?
Nej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu.
Vårat datarum som ser för jävligt ut, trots att alla möbler som står där är snygga och matchar. Trots att jag satt upp ett fräckt armeringsnät istället för anslagstavla och trots att det fick nya, våriga gardiner i söndags. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med det ...

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Fredrik Reinfelt, Göran Persson, Ingvar Carlsson, Carl Bildt och Olof Palme. Ja, det kunde jag faktiskt.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej, jag är tillräckligt gammal för att minnas dem nästan allihop.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart. Eller möjligtvis grå,

12. När vaknade du idag?
Jag vaknade 06.05 - av mig själv! Mycket stolt över det eftersom mobilen dessutom bestämt sig för att inte ringa.

13. Vilken är din favorithögtid?
Julen! Julen och hela december.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Någonstans där det är varm och soligt, där man kan bada och jag kan göra mig förstådd! 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Oj, har nog inte upplevt en så hemsk plats.
 
16. Hur vill du tillbringa din pension?
I lugn och ro i ett litet hus nära till allt jag behöver - vad nu det kan tänkas vara. Gärna med många vänner och bekanta som jag kan fika och spela tv-spel med.
 
17. Vad lyssnar du på just nu?
Ljud från tv:n där Martin och G-money spelar gamla Playstation-spel.
 
18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej, peppar peppar. Om jag nu inte bröt min tå i somras då jag klämde den under en dörr och inte kunde gå ordentligt på nästan en vecka.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Bröd, ost, ägg, jucie och kaffe.
 
20. Vem är din favoritkändis?
Fredrik Lindström. Han kan och vet mycket om sådant som jag tycker är väldigt intressant.
 
21. Vad är du på för humör just nu?
Förnöjd.
 
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa (och Sydamerika men det borde inte riktigt räknas). 
 
23. Snarkar du? 
Nej, bara om jag är förkyld. 
 
24. Vilka yrken har du provat på?
Fridtidsfröken, lärarvikarie, habiliteringspersonal för förståndshandikappade och ingenjör. Sen har jag haft korta praktikperioder på en reklambyrå och en designbyrå.
 
25. Hur går du helst klädd?
I mjuka och varma kläder som jag känner mig fin i. Till exempel stor tröja och strumpbyxor.
 
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Vädur.
 
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Svarta segaråttor och violpistoler.

28. Vad sa du senast?
"Jag sitter vid datorn!" Som svar på frågan "Leo, vad gör du?"
 
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Spanska eller kanske svenska ... 
 
30. Vad har du på dig just nu?
Mjukisbyxor, slapp tröja och raggsockar.
 
31. Vilken är din favoritaffär?
Kanske Åhlens, de har ju lite av allt.
 
32. Vad hardu för storlek i kläder? 
XS eller S. Eller 170 cl om jag är på barnavdelningen. 
 
33. Vad har du i dina fickor?
I vänster ficka: en liten plastpåse som ska slängas. I höger ficka: en hårsnodd.
 
34. Vad köpte du senast?
Bortsett från mat så var det ett åttapack galgar och en ny toalettborste på Clas Ohlson igår.
 
35. Hur många gånger har du flyttat?
Sex gånger hittills, om man även räknar flytten hem från Karlshamn som en egen flytt och det antar jag att man får göra.
 
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Tändstickor, en kniv och ett spritkök (inkl. alla tillbehör).
 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvällsmänniska helt klart.
 
38. Senaste filmen du såg på bio?
Är det över ett år sedan jag gick på bio? Ja ... I så fall var det Mission Impossible 4.
 
39. Har du blivit sydd någon gång?
Nej.
 
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja, i en sjö en blöt natt för länge sedan.
 
41. Vad åt du till frukost?
Typiska vardagsfrukosten på jobbet: Två mackor med ost och gurka och en kopp kaffe.
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Då gick jag sista terminen på gymnasiet och hade ett sjukt slapp schema. Jag var ledig på måndagar - bara en sån sak! Jag var väldigt pepp på studenten och sommaren och allt skojigt som skulle komma men också lite rädd för framtiden. En dag åkte jag samma buss hem som en kille som hette Martin, jag ville så gärna sitta bredivd honom och prata med honom, för jag gillade honom på något sätt. Men jag vågade inte. Inte just den dagen.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej. En gång har jag blivit stoppad för det, men tro det eller ej så snackade jag bort det. Jag sa att jag hade kört i 50 fast poliserna sa att jag kört i 55 ...
 
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Vet inte. Jag är ganska bortskämd med sådan tror jag.
 
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På möbeln bredvid sängen. I bland i sängen.
 
46. Vad var det senaste du åt?
En liten bit av Marabou Black chokladkaka. Gott! 
 
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Oj, svårt... Beyoncé är ju väldigt fin. 
 
48. Är du blyg?
Ja. I stora sällskap med folk jag inte känner.
 
49. Vilken var den senaste konserten du var på?
Haha, just nu minns jag inte namnet på bandet. Men jag var med Hanna på en spelning på Sticky och lyssnade på ett band där hennes dåvarande ragg spelade bas.
 
50. Vad heter du i andra namn?
Maria.
 
51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej, peppar peppar igen.
 
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja, det är lite min lott i livet att bära andras hemligheter innan de blir offentliga. 
 
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Dans och zumba.
 
54. Har du några husdjur?
Ja, två kattskrällen.
 
55. Vill du gifta dig?
Ja.
 
56. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma i Vetlanda samtidigt som Torleifs, pappa i Sollentuna samtidigt som Hepstars. Vem var coolast? 
 
57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej, men jag har åkt polisbil.
 
58. Har du svenskt ursprung?
Nej, jag är ett adoptivo.
 
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Leo känns i vissa sammanhang som mitt riktiga namn, men det är det ju inte.
 
60. Vilka är dina största svagheter?
Att jag har så dålig, kan man kalla det social, självkänsla. Jag tror inte att folk egentligen tycker att det är så roligt att umgås med mig. Jag blir osäker och vill helst träffas flera på samma gång.

Kommentarer:

1 Pelle:

Åhléns?! Jo visst, om man är gjord av guld och skiter tusenlappar ;)

Svar: Ja är man inte det då?! FÖRRESTEN så behöver man inte handla bara för att man kikar runt i en trevig affär.
Leo

Kommentera här: