Tipp tapp, tipp tapp

 
Är precis hemkommen från ett jobbigt träningspass och är helt slut i varenda muskel. Veckans fjärde pass var det för övrigt. Har varit helt sjukt duktig den här veckan.
 
Anledningen till det stavas tappa.se. För ett par veckor sedan anmälde nämligen ett antal kollegor och jag oss till Tappatrampet hösten 2012. (Ganska töntigt namn, eller hur?) Med målet att gå från Los Angeles till Las Vegas mellan 4 oktober och 3 december. För att klara detta måste man gå minst 10000 steg per dag. Tiotusen. Kan erkänna här på bloggen att jag var lite kaxig innan. Kände att det är väl inga problem för mig. Jag går ju hela tiden. Tränar flera gånger i veckan. Piece of cake.
 
Problemet är att varje dag är en ny dag. Och varje dag är det 10000 nya steg som ska trampas. Spelar ingen roll att jag idag svettats och kämpat i 60 minuter och tjänat in 9000 steg, för imorgon måste jag likt förbannat nollställa stegräknaren igen. Och fastän jag som det känns går överallt; till bussen, från bussen till jobbet, på jobbet, på lunchen osv... brukar det inte bli mer än ca femtusen steg ändå. Resten måste jag skrapa ihop på annat sätt.
 
Jag har kollegor som har ett snitt på sådär 14000-15000 steg. Vad gör de? Hur gör de? Är det inte trevligt att hinna med något annat på dagen än att bara jobba och träna? I vanliga fall är det i alla fall min filosofi - att det är bra att träna men ibland är det nog lika välgörande med en lugn hemmakväll utan att jäkta hem och stressa till träning för att skynda sig hem och laga middag. Men då får man inga 10000 steg minsann.
 
Så nja tappa.se. Jag är lite skeptisk. Och lite bitter.

Kommentera här: