Om sanningen ska fram

 
 
Kom och tänka på imorse att jag ibland skryter om hur kreativt lagt och outside-the-box-tänkande jag är eftersom jag till exempel aldrig sätter mig på samma plats i bussen två dagar i rad. Trots att bussen är i det närmaste tom när den kommer till min hållplats och min favoritplats alltid är ledig. I bästa/värsta fall är det hela två människor på bussen före mig: Damen med glasögon som alltid sitter till vänster på de där sätena som är vända mot varandra och killen med reflexvästen* som alltid sitter näst längst bak. Resten av bussen står till mitt, och endast mitt, förfogande.
 
Så vad gör då wild and crazy Leo när hon har hela bussen att välja på? Jo, hon sätter sig allra helst på något av de första sätena i bakre halvan av bussen ibland till höger, ibland till vänster. Vissa dagar - och håll nu i hatten - en rad bakom. Jäkligt kreativt. Rent av banbrytande. Tänk att någon kan var så flexibel. Inga invanda mönster här inte.
 
Satt och skrattade för mig själv när jag insåg detta imorse. Imorgon får jag göra något radikalt. Kanske sätta mig längst bak ...
 
*Uppdatering: Jag vill bara klargöra att jag absolut inte tycker det är löjligt med reflexväst. Jag har också det - man måste ha det när man bor på landet - och de flesta andra som åker med min buss. Att "Killen med reflexväst" fick just det namnet beror på att han till skillnad från oss andra inte tar av den när han stiger på bussen, inte heller när han går av i stan, tror nästan att han behåller den på hela dagen.
 

Kommentera här: