Eurovision


Har precis kikat klart på Eurovision semifinal nr 2. På något sätt måste man ju älska Eurovision. Alla stackars små länder gör allt de kan för att visa sig från sin bästa sida, men i andra länders ögon kan det verka helt bisarrt. För så olika är ju trots allt länderna i Europa fortfarande.

Mina favoriter ikväll var Nederländerna, fast de förstod jag först efter andra snabbreprisen, och Turkiet. Sverige var naturligtvis den största favoriten men henne fick man ju inte rösta på. Sjuk i huvudet som jag är röstade jag inte heller på Turkiet eftersom de hade startnummer 13, jag tänkte att om jag gör det så kommer säkert inte Sverige gå vidare. Istället röstade jag på Erik Saade-kopian från Norge med en svensskriven låt. Han gick också vidare. Kul kul.

Kvällens höjdpunkt var ju annars när Vitryssland (tror jag att det var) sjöng sin låt och i refrängen klämde i med: "We are the wieners!"

Kommentarer:

1 pelle:

Hahah, jag brukar inte rösta på turkiet för att deras låtar (precis som alla andras) inte är värd telefonräkningen, men att de skulle ha plats 13 - hehehe!



Med handen på hjärtat så önskar jag att jag inte jobbat kväll på lördag. Hade varit kul att se Loreen, för den låten är verkligen bra!

2 anna:

sv: tack för tipset! ska bli jättekul att besöka Palma :)

Kommentera här: