Babyshower #2


Jättefin och fantastiskt god tårta föreställande gravidmage.


Jag har just kommit hem från mitt livs andra babyshower - inom loppet av två veckor ...
Jag antar att det blir så när två tjejer ur samma gäng är gravida i samma vecka och gänget i fråga har fått för sig att det här med Babyshower är ju en kul grej. Det är en kul grej förvisso. Jag älskar att fira saker, och att någon ska bli mamma är ju absolut en sak värd att firas!

Till båda de blivande mammorna och deras bebisar har jag köpt kläder. Man blir helt sjuk av att gå runt och titta på alla små, små, kläderna. När man tror att man står och håller i den minsta lilla tröja man någonsin sett så går man till nästa hylla och hittar en ännu mindre. Så söta! Det är då jag tänker att jag snart vill ha en egen liten plutt att klä på och bära omkring.

Ikväll var vi 11 tjejer som samlades för att äta gott och prata och mysa. 11 stycken alltså varav två var gravida, två alldeles nyblivna mammor, fyra mammor med snäppet äldre barn och så jag och två till som varken är det ena eller andra. Behöver jag säga att det blev väldigt mycket gravid- och förlossningsprat? Det är då jag tänker att det där med en egen liten plutt gärna kan få vänta, för gudars skymning vad jag tycker att det verkar läskigt med förlossningar. Hur vågar kvinnor utsätta sig för sådant??

Annars var det en väldigt trevlig kväll och med väldigt fin tårta som man kan se på bilden ovan. Tyvärr är bilden tagen med mobilen och därav den dåliga kvaliteten. Hade med mig min bra kamera också men jag kom av mig och tog inte en enda bild. Jag är allt en riktigt bra bloggare jag ...

Nu är det godnatt. Godnatt!

Kommentarer:

1 Majso:

En sån tårta hade jag velat fått,ggr tre =)

För egen del kan jag säja att det inte var ett dugg läskigt,inte nån av gångerna :)

Däremot alldeles,alldeles fantastiskt!

Du behöver inte oroa dej alls ♥

♥Varma "flygar-kramar & ha en skön helg♥

2 jess:

Haha vilken sjukt rolig tårta! Blir alltid förundrad över att det finns människor som kan göra sådana tårtor.

Kommentera här: