EM och annan fotboll


Bilder från weheartit och sverigesradio.

Hej,
det har varit väldigt dåligt bloggande det senaste. Dessutom har det varit väldigt dåligt bloggande om fotboll hela året! Det är väldigt konstigt med tanke på att det Superettan drog igång för ungefär två månader sedan och att som alla vet EM pågår förfullt.

Eller ja, förfullt, det pågick förfullt ända tills igår strax före kl. 23 när det blev ett faktum att England besegrade Sverige. Usch. Så snöpligt. I den här matchen tyckte jag att man gjorde allt rätt. Försvarsspelet har kritiserats både här och där, och visst den tredje och förödande målchansen skulle naturligvis aldrig fått ske. Men själva målet som sådant var svårt att försvara sig mot. Sådär kan man ju inte göra mål.

Jag grämer mig mer över Ukraina matchen som lämnade väldigt mycket kvar att önska. Alla som spelade sitt första mästerskap verkade helt överväldigade och handlingsförlamade. Vad kom det ifrån? Och var Sjevsjenko tvungen att få sitt moment just i den matchen? Det är sjukt tråkigt hur som helst, så himla ledsamt att vi inte kunde få med oss en ynka poäng och en gnutta hopp i den sista matchen ...

Jag tror dock på Erik Hamrén och jag hoppas att de flesta andra också gör det. Någon tråkig fotbolls-tyckare (Jesper Hussfelt) sade igår i tv4:as eftersnack att kanske var det bättre förr? Nej, det var det verkligen inte! Jag ser mycket hellre matcher som den igår även om det svider i hjärtat efteråt och man håller på att få magkatarr på kuppen. Go Erik!


*


Ett glädjeäme i sorgen är att min älskade Ljungskile idag vann på bortaplan mot inga mindre än Hammarby. Härligt! Andreas Ljunggren-Eriksson gjorde matchens enda mål på en perfekt slagen frispark. Bajen hade mycket boll men lyckades inte göra något med den. De fick en straff som Ljungskiles målvakt räddade. Till sist stod det 4-4 i skott på mål. Skönt att LSK för en gångs skull fick vara det mest effektiva laget.

Jag lever på den här glädjen resten av dagen helgen. Och hoppas att nu när det gått åt fanders för Sverige kanske det äntligen kan gå lite bra för mig och mitt EM-tips som vi kör på jobbet.  Jag ligger bland de sista där och får skämmas varje dag.

Weey, all fotboll på en gång! Ha en trevlig lördag folket!

Kommentera här: