Fyra små skatter

 
I ett antal veckor gick vår lilla Agnes runt och var väldigt matglad och blev tjockare och tjockare. Till slut förstod vi att det var nog inte bara mat i den runda magen, trots att Agnes själv bara är drygt ett år och egentligen knappt borde vara könsmogen. Eller? Hur som helst, för två veckor sedan föddes fyra stycken bedårande söta, små kattungar.
 
Tänkt att man kan bli så till sig av en sådan liten sak. Jag blev det i alla fall och tycker att det är otroligt mysigt att veta att det ligger fyra små skatter och en jätteduktig liten mammakatt i en av våra garderober. De har inte alltid bott i garderoben utan Agnes har flyttat runt dem till lite olika platser som kännt trygga och säkra. Jag hoppas att hon inte ska flytta dem mer, garderoben är en bra plats. 
 
Det är lite svårt att se könen tycker jag. Men om jag har sett rätt är det tre honor och en hane; två nästan svarta, en mörkgrå och en lite ljusare som en lite kopia av sin mamma. Hon är min favorit hittills, men snart när de börjar springa runt och leka lite mer kommer man säkert att ändra sig. Roligt är det hur som helst! ♥
 

Kommentarer:

1 Pelle:

Jag tror regeln brukar vara: en eller två färgar på en katt = hane. två eller flera färger (sköldpadsfärgade) = honor.

Brukar stämma 99% av gångerna

/crazy catlady

Svar: Yeah, tack crazy catlady... Det var ju jätteintressant faktiskt.
Leo

2 Pelle:

Och här fanns till och med en Wikipedia-artikel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6ldpadda_%28katt%29

3 Majso:

Åh vilka sötingar :)
Då får man väl säja typ Grattis "mormor" ;))
Puss & Kram♥

Svar: Hahah! Yes, kalla mig gärna "mormor". Det gör även min svärfar så himla gärna. :)
Leo

Kommentera här: