Första advent

 
Denna bilden tog jag i farten imorse när jag var på väg till kyrkan för att sjunga in advent med min lilla kör. Som vanligt gör inte instagrambilden känslan rättvisa, men det var otroligt vackert när solen försiktigt letade sig upp bakom de frostbeklädda granarana. Det är helt fantastiskt att vi fått snö lagom till första december i vår del av landet. Termometern visade på -10 grader när jag gick upp och ändå klädde på mig kjol och tunna strumpbyxor. Härligt men kallt!
 
Efter det traditionsenliga kyrkkaffet åkte jag hem igen för att äta en lugn och god frukost med Martin. Vem orkar ställa klockan en halvtimme tidigare bara för att hinna äta frukost en söndag? Inte jag. Vi slappade i soffan en lång stund och såg på gårdagens avsnitt av Så mycket bättre.
 
Nu i eftermiddag/kväll var vi bjudna till mina föräldar på middag och adventsfika. Min farbror med tant var också där. Ja, hela dagen har varit sådär löjligt mysig, med sol och snö, ljus och glögg, nära och kära. Lycka. ♥
Nu ska jag gå och lägga mig och njuta efter denna fina dag.
 
Godnatt.

Kommentera här: