Dagens i-landsproblem

 
Polaren Per och jag har just enats om att Andriod suger på en punkt. De är jättebra på det mesta. Men. I sms när man är på glatt humör och vill skicka ömhetsbetygelser till andra och får för sig att vilja skicka det älskade och hatade lilla hjärtat - <3. Vad händer då?
 
Istället för att omvandla "allt-jag-skrivit-innan-är-mindre-än-3-tecknet" till en simpel liten symbol för kärlek så blir det en alldels upp över öronen förälskad android-gubbe! För det första är den ful. För det andra tycker inte jag att den smileyn uttrycker det jag menar när jag skickar ett hjärta till folk.
 
När jag skickar hjärtat vill jag säga kanske att "Du är en fin person, jag tycker verkligen om dig." - som vän, som kollega eller som mannen i mitt liv, lite beroende på vem jag skickar till. Den förälskade gubben skriker ju ut att "Jag är galen idig, det bubblar i mig och så fort vi ses ska jag kasta mig över dig och hångla upp dig på köksbordet!"
 
Fel.

Kommentera här: