Man lär sig av sina misstag

Det finns ett klassiskt Leo-citat som gärna används av Martins familj och släkt. Jag lyckades kläcka ur mig det när Martin och jag endast varit ihop ett par månader och var och badade med hans mamma. Vi frågade om det var kallt och hon svarade nej. Då invände jag att det kunde man väl inte lita på eftersom:

"Damer över fem.. " [ ...tio är jag på väg att säga men inser i samma sekund att Martins mamma naturligvis inte är över femtio och ändrar raskt till] fyrtio säger alltid 'åh, så skönt' när de badar, trots att det är jättekallt."

Damer över fyrtio alltså. Vilket med tiden blivit förvanskat till Äldre damer över fyrtio. Eller sa jag till och med så? Anyhow, ingen tog illa upp men jag har fått äta upp det i många år nu.

Idag dock tog jag lärdom av min gamla dumhet. Min chef frågade mig, i samband med att vi hade två födelsedagsbarn på jobbet idag och kommer ha ytterligare två på torsdag, när man blir en gammal kärring. Först var jag på väg att säga 30 år. För att skryta lite med min egen unga fräscha ålder, men sedan tänkte jag efter och sade beslutsamt 50 år. Pluspoäng till mig!

Kommentarer:

1 Fröken Bella:

Fast jag tycker också 30! ;-) Hihi

2 anna:

sv: jag förstår inte varför folk tjatar om att det inte var en straff. Bollen blev i spel exakt i samma sekund som han drevs ner och tröjdragning ska enligt regelboken vara straff + att barca skulle haft straff på San Siro. Ja Barca var det bättre laget men tycker det är så tråkigt när man ska diskutera enbart domarinsatserna. Menar inte dig nu utan syftar mer på media :)

Kommentera här: