En bild och ett kalas


En knallila pensé som envist vuxit upp mellan kullerstenarna mitt i stan.

Fortsätter min spaning på små saker i vardagen som piggar upp. Bilden ovan är helt fantastisk tycker jag, kunde inte låta bli att fota den trots att jag fick snea blickar från oförstående tanter.

Helgen har spenderats uppe i sommarstugan där vi firat min far som fyllde hela 60 år. Riktiga födelsedagen var i fredags så då var det bara familjen och en nära vän till pappa som var där. Vi åt havskräftor, eldade i brasan och kurade inne. Mysigt!

Igår var det kalas med betydligt fler folk och ännu mera mat. Vi förberedde hela dagen och hade dukat långbord i vardagsrummet så alla skulle få plats. Jag hade innan lite svårt att se framför mig att det skulle gå att ha kalas för så stort är det inte. Men det gick jättebra och var riktigt trevligt. Även om det inte var en hård fest precis så har jag ändå varit extremt slö idag. Soffan och tv:n hela dagen.

Nu blir det nog liten kvällsmat och ett BB-avsnitt. God kväll!

Kommentera här: