Första advent



Första advent idag och jag har sjungit i kyrkan x 2. Bereden väg för herran och Hosianna och allting. Trots det får jag inte den känslan jag letar efter. Jag tror det har att göra med vädret det är jättesvårt att få julkänslor i magen när det nästan är +10 grader ute och stormen Berit härjar runt knuten.

Har i alla fall adventspyntat lite igår och idag. Röda julgardiner åkte upp och så ljusstakarna och stjärnan förstås. Sen har soffbordet fått ett litet arrangemang med ljus och en hyacint och matbordet en "adventsljustake" som är ny för i år. Silverbrickan är ett äkta loppisfynd. Tio kronor fick jag ge för den eftersom den enligt damen i kassan var "gammal och ful". Jag tycker den är fin. Och med lite mossa och ljus blev den faktiskt ännu finare. Äpplet funderar jag på att ta bort.

Nej, snart få vi hitta på något att äta denna söndagsafton. Och så måste vi ju dricka glögg och tända första ljuset.

Trevlig kväll!

Kommentarer:

1 Majso:

Åh vad fint,tio spänn för fatet,som hittat ju och döläckert med ljusen :))

Som du vet är jag inget för varken advent eller jul,men att se på andras arrangemang och pyntning,det blir jag ändå glad av!

Skål (i efterskott) och STOR "anti-Berit-KRAM" ♥♥♥

2 Leo:

fint att du ändå vill glädjas med andra ;)

ja, jag kände faktiskt att jag gjorde ett riktigt kap med fatet. gör väl inget om det har en repa eller två?!

STOR kram tillbaka

Kommentera här: