"Vi ska slå på trumma, trumma..."

Hela förra veckans outfit:
Mössa - H&M
Jacka - Helly Hansen
Sweatshirt - Vero Moda
Varselväst (storlek XL) - Fristads
Jeans - Blend She
Gummistövlar (storlek 39) - Tretorn
Arbetshandskar - Okänt ursprung

Yes, så här snygg var jag hela förra veckan. Ni lyckligt lottade som är vän med mig på Fejjan, kanske uppmärksammade att jag var på äventyr i Sala och inte hemma i gamla Ljungskile. I Sala, eller snarare längs järnvägen mellan Sala och Tillberga, var jag och en kollega för att inventera trummor under banvallen. Alltså ställen där vatten ska kunna rinna igenom, istället för att paja hela järnvägen. Det var rätt skojigt på sitt sätt. Helt klart annorlunda än det jag annars gör om dagarna, men inget jag skulle vilja ägna mig åt jämt. Vi hade tur som hade soligt varje dag så på eftermiddagarna blev det riktigt varmt. Sista dagen i fredags var det dock minusgrader (en halv) de första timmarna.

Ska man krypa i trummor med vatten i då behöver man vadarbyxor eller andra vattentäta kläder. Företaget jag jobbar på äger inga vadarbyxor i min storlek, så TYVÄRR, slapp ju jag krypa i blöta trummor. Jag kunde därför hålla mig varm och torr största delen av tiden. Jag var även för svag för att lytfa tunga brunnslock av betong, så även det fick min kollega göra. Jag har mest fotat och skrivit protokoll.

Slutsats: Är jobbigt att vara en liten tjej på 160 cm i byggbranchen? Nej!

Kommentarer:

1 Majso:

Precis,visst är det vidrigt. :/

Men,trots att jag bara va 18 då,så stod jag på mej,gick till högsta chefen och förklarade läget.

Det slutade iaf med att "Lillchefen" blev omplacerad!

1-0 mej!

Nu har det blivit söndag,så jag önskar dej en härlig sån ;D

Kram & Puss M

2 Leo:

Bra gjort!!

10 - 0 till dig tycker jag. Med tanke på din ålder.

Credd och puss till dig!

Kommentera här: