Vääääärth!


Bild stulen från bohuslaningen.se (Foto: Lasse Edwards)

Har varit på fotboll ikväll igen. Svenska cupen den här gången. Ljungskile skulle möta Djurgården och jag gick dit såklart. Mest för att det var skoj att se ett allsvenskt lag, spana in Sebastian Rajalaksó, och förhoppningsvis se lite bra fotboll.

Den insatte vet att LSK bara gjort 2 mål på hela säsongen. De har också släppt in lika många. Jag tänkte alltså att den här matchen skulle bli lite av ett mått på hur bra eller dåliga de är egentligen. Ingen hets att de måste, måste, måste göra mål samtidigt som Djurgårdens anfallare kanske skulle sätta mera press på den hittills väldigt stabile målvakten. Jag trodde inte på vinst. Absolut inte, men jag gick dit ändå.

Resultatet: 2-0 till Ljungskile(!!!)

Det var skoj. Det var jätteskoj att de kunde göra mål idag. Och två stycken. I samma match. Antagligen för att det inte var samma hets. Johan Patriksson, som är den som allra mest borde gör mål, spelade inte ens idag. Dessutom släppte de inte in något mål idag heller. Alltså har LSK ett bra försvar på riktigt och målvakten Nick Noble är bra målvakt. Vääärth!

Jag har inte sagt att Djurgården spelade särskilt bra i och för sig, för de gjorde de verkligen inte. Och jag har inte sagt att domaren dömde särskilt bra, för det gjorde han verkligen inte. Han var en tönt! Men det är roligt ändå.

Kommentera här: