"Bafana Abahle" - Leos dremteam 2010


Tränare: Joachim Löw, Tyskland - Paul Le Guen, Kamerun

Målvakt: Iker Castillas, 29, Spanien

Backar: Glen Johnson, 26, England - Gerard Pique, 23, Spanien - Arne Freidrich, 31, Tyskland - Fabio Cannavaro, 37, Italien

Mittfältare: Diego Forlán, 31, Uruguay - Wesley Sneijder, 26, Holland - Florent Malouda, 30, Frankrike

Anfallare: Kevin-Prince Boateng, 23, Gahna - Robinho, 26, Brasilien - Sergio Aguero, 22, Argentina

En regnig fredag i maj kom mina två klasskompisar, Han med vita mössan och Bästa värmläningen, till skolan med avsikt att skriva på sitt exjobb. Men något hände och istället ägnade de flera timmar åt att göra sina drömelvor på aftonbladet.se. Jag var med en liten stund, men kände snart att jag inte hade så mycket mer specialkunskaper att komma med än vilka spelare som var snyggast. Därför slutade jag att tipsa och tänkte istället att det är bättre att jag går hem och gör min egen drömelva. Byggd på mina preferenser.

Sagt och gjort. Låt mig presentera Bafana Abahle min egen drömelva 2010. Det tog nästan hela VM att välja ut dem, men vilken drömelva sen. Det är det som kallas fotbollsgodis, va? Fast jag tror att de skulle gå ganska bra för mitt lag även spelmässigt.

Som tränare valde jag först Kameruns tränare, Paul Le Guen, men det kändes lite risky. Så för säkerhets skull frågade jag om inte Jogi Löw kunde hjälpa honom lite. Självklart kunde han det! Sedan valde jag att spela 4-3-3, kändes bra med fyrbackslinje eftersom Forlán ju egentligen är forward. Han kom ju dock med i truppen enbart för att han är så bra, så jag tror att han kan spela som offensiv mittfältare också. Precis som Malouda, som gjorde Frankrikes enda mål under det här VM:et, han kommer komma mycket mer till sin rätt i mitt lag med go och glad stämning. Annars är det väl inte så mycket att föklara, ni förstår ju att detta är världens bästa lag!! Om jag hunnit göra mitt dream team innan 11 juni kl. 16.00 så hade jag säkert tjänat massa pengar. ;)

Vidare har Bafana Abahle en medelålder på 27,6 år och om jag får säga det själv, en ganska politiskt korrekt etniskt spridning. Det är en viss övervikt från europeiska lag, men några av dem har som synses annat ursprung. Jag ber om ursäkt för bristen på asiatiska spelare.

Det var mitt bidrag mot din fotbollsabstinens, men imorgon är det match igen!

ps. Bafana Abahle är zulu och betyder ungefär (förhoppningsvis) Snyggingarna.

Kommentarer:

1 pelle:

Här har ni en som följt VM antar jag ;)

2 Leo:

Vad får dig att tro det..? ;)

3 S.:

Jag klagar på enkönheten i laguppställningen ;).

4 Leo:

S. - Ja det är sant, men det är ju inte mitt fel! Det var inga kvinnliga fotbollspelare (eller tränare) med i detta VM. Av någon anledning. :)

Kommentera här: