Design by Leo

För länge, länge, längesedan utlovade jag en visning av Leos Gymnasiekollektion. Jag beklagade mig över att min garderob hos mamma&pappa innehåller kläder som varken går att slänga eller att använda. Nu har problemet blivit aktuellt igen, eftersom de renoverat mitt gamla rum och vill då att jag ska tömma min garderob. Det går ju inte! För vad gör man med kläder som de här:


Röd t-shirt med spök-tryck och texten BU!


Gul t-shirt med LJUNGSKILE-tryck


Svart glansigt linne med ett axelband


Röd tröja och blommig kjol.


Linne som "gått sönder" och lagats med säkerhetsnålar
och en ytterligare blommig kjol.



Blå flummönstrad tröja (tyget har jag målat själv)
i kombination med utsvängda jeans.


Askort blommig t-shirt (varför kort?!?), grön bommulskjol
och axelväska sytt i tyg dierktimporterat från Guatemala.



Rosalila kjol sydd av ett gammalt lakan, resten av lakanet
blev tröjblusen som jag har upptill. Scarfen har jag ärvt
av min farmor.


Traisga jeans och randig tröja som också är jättekort.

Tänk på två saker när ni ser mina vackra outfits.
- Det var ett tag sedan jag började gymnasiet. Jag var liten då!
- Jag gillade inte att se ut som alla andra när jag var sådär 17-18 år. Helst ville jag bli en hippe. Det kanske märks... ;)

Bilderna är tagna för lite mer än ett år sedan, först visste jag inte om jag vågade visa dem, men det vågade jag!

Kommentarer:

1 Majso:

Shit vad du är duktig,och snygg-värsta modellen ju!

"Leo on the catwalk" please!

Djupt imponerad.

Kram<3

2 Leo:

Åh, tack tack, fina Majso!! <3

3 Anna:

Åh, jag kommer ihåg en del av här kläderna. Minns att jag tyckte den röda tröjan med spöket på var ascool och dina andra kläder också, gillade din gymnasiestil.

4 Leo:

Tack Anna! :) Roligt att du minns kläderna. Jag tyckte också att spöktröjan var ascool. Många av kläderna är jag jättestolt över, den blå "hippietröjan" till exempel, men på något sätt har vi ändå vuxit ifrån varandra...

5 S.:

Den gula t-shirten är en modern klassiker.

6 Leo:

S.: Visst är den! ;)

Kommentera här: