Är det så?



Tidigare idag läste jag inlägget som syns på bilden (klicka för att läsa). Självklart var jag tvungen att härmas efteråt och skickade iväg ett sms till 118 118 med frågan "Vad är http://www.leossmarta.blogg.se?! En liten stund senare kom svaret:

"Hej! Bloggen leossmarta.blogg.se ägs av Leonor, 26 år gammal. Leonor bor i Ljungskile och jobbar som byggingenjör. En söt tjej som gillar fotboll och Martin. Hälsningar Eniro 118118."

Det mesta visste jag redan, faktiskt. Det som jag blev fascinerad av är istället att jag alltid trott att det är en dator som svarar på alla dumma frågor folk skickar till Eniro. Uppenbarligen är det inte det. Utan det sitter en person som får frågorna till sin dator och letar upp, eller hittar på svar som de skickar tillbaka. Kan inte det vara något av de roligaste jobben som går att ha? Vissa frågor är säkert skittråkiga, en del stötande men de flesta lär ju bara vara roliga. Någon kanske frågar "Vilken film ska jag hyra? Avatar eller Shrek 3?" Det går ju inte att googla fram, det är ju bara att fritt hitta på lämpligt svar. Sjukt kul, enligt mig. Är det så?

Kommentarer:

1 pelle:

jag som också trodde det var en dator, vad fan? kul jobb ändå. de första dagarna åtminstone. ;P

2 S.:

Fan, jag fick bara en adress till en kille i Hedemora...stämmer väl sådär på "http://3son.blogspot.com" ;).

3 Leo:

pelle: ja det är sant. efter samma fråga 50 gånger kanske det inte är lika sköj att hitta på ett svar. :)



S.: Haha, va? Hur lyckades du med det? Du glömde nog skriva "Vad är" innan. Annars fattar de inte att det är en fråga. Lite som Jeopardy du vet.. ;)

4 Johneline:

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

Kommentera här: