Tröttdagen med stort D eller T eller nåt...

Idag är jag så trött, så trött, SÅ trött! Vet inte varför riktigt men jag skyller på att jag i går vaccinerade mig mot TBE. De sa att man kunde få influensa-liknande symtom som feber och muskelvärk och då är väl lite trötthet inte så farligt.

Dock väldigt opraktiskt! Jag kom en timme försent till skolan imorse bara för att det inte gick att gå upp. Det var helt omöjligt! Jag släpade mig upp kl. 06.40 då jag egentligen borde suttit på bussen. Det fick bli tåg fyritofem minuter senare istället. Självklart sov jag hela tågresan.

På hemvägen var jag precis lika trött och somnade nästan med en gång jag satte mig på tåget. Sedan sov jag djupt och drömde - och det gör man väl inte på tåg heller?! - ända tills jag i Ljungskile väcktes av de tre pipen som tåget ger ifrån sig innan det ska åka. Då kan man inte öppna dörrarna längre. Utan jag fick glatt åka vidare till Uddevalla östra och sitta där och vänta på ett nytt tåg som jag kunde åka tillbaka med. För säkerhetsskull satt jag lite extra obekvämt så jag inte skulle somna igen...

Puss&hej

Kommentarer:

1 sanna w:

men raring, fick du åka till östra? ingevidare det inte :( det har varit lite av en skräck för mig just för att det skulle bli sådär jobbigt att åka förbi ljungskile för att sedan åka tillbaka.... förra veckan vaknade jag dock i ett ryck och ställde mig upp och rusade mot dörrarna när tåget stod på perrongen..... i svenshögen.... fick förläget smyga mig tillbaka till min plats när jag förstod varför jag inte kände igen mig...

2 Leo:

Haha lite pinsamt kan jag tänka mig :) men åtminstone bättre än att åka för långt!!

Kommentera här: