Julstämning i Vasakyrkan

Nu var det sådär längesedan jag bloggade igen. Fast inte allt längesedan om man jämför med hur dålig jag var förr i tiden. I somras till exempel...

Jag har haft massa annat för mig så jag har inte prioriterat att blogga. I lördags var Hanna och jag på Torp en sväng och inhandlade de sista julklapparna. Efter det åkte vi raka vägen till kyrkan eftersom vi skulle sjunga med projektkören på Julens sånger och psalmer. Det var skoj! Och bra sa de som var och lyssnade.



Idag var det istället min tur att lyssna. Vi var i Vasakyrkan i Göteborg och lyssnade på Svenska kammarkören och deras konsert Julstämning. Wow, det var grymt bra! Helt fantastiska arrangemang på vissa låtar. Man förstår att varje enskild person är en riktigt duktig sångerska/sångare för att det ens ska gå att göra så.  Dessutom hade konserten en egen ljusdesigner, det var lite fräckt. Beroende på om det var en glad låt eller en mollig låt ändrade han ljussättningen i hela kyrkan. Ibland var allt blått, ibland var allt grönt och gult och under O Helga natt var väggen bakom kören mörkt röd och guld. Det gjorde säkert flera av låtarna blev lite extra bra.. ;)

Ja, och eftersom snön ligger kvar och det är någonstans mellan sju och sjutton minusgrader så förstår ni att julstämningen är på topp!

Imorgon är det bak av bröd och julgodis som gäller!

Puss och godnatt

Kommentarer:

1 Majso:

Åh,den "julstämningen" hade jag velat lyssna på!

Förresten ska jag oxå göra julgodis imorr´n.

(komplettering)

+ att köttbullarna ska fixas,bl.a!

Det blir nog bra det här!

Puss & godnatt själv.

=)

2 pelle:

Fan vad härligt det där lätt hörru! Och du, chilla med bloggen så här i juletid, det är lika bra ;)

3 majso:

Ville bara önska en RIKTIGT GOD-JUL med massor av kramar.

Ha det gott & njuuuut!

:)

Kommentera här: