Saker jag vill just nu

Om man vill kan man gå in på Elin och Malins resedagbok och läsa om deras spännande äventyr i Sydostasien. Gör man det kan man utöver deras dagbok läsa folks hälsningar till dem. En del av en sådan hälsning/kommentar satte ord på allt jag går och längtar efter just nu. (Och alltid så här års.)

"..., sen är det vår, födelsedag, 1a majlunch med förstaklassig fylla..." Vår, jag längtar, jag längtar, och kommer våren så kommer min födelsedag! Första maj-lunch är ingenting som jag planerat in, men visst låter det mysigt. Det kanske man ska ha och råkar det innebära en förstklassig fylla så må det väl vara hänt :). Det räcker att jag ser på tv, på något program som är inspelat kanske i slutet av maj. När träden är sådär nygröna och det luktar av grönska och blommor i hela luften och fåglarna låter så det regnar av fågelkvitter varje morgon och kväll, ser jag sånt på tv skriker hela min kropp att den VILL HA VÅR! Vill kunna gå ute utan jacka, vill ha ljusa kvällar, vill kunna gå barbent, vill bli solbränd, vill bli glad och sprallig som man blir när det nästan är sommar! Det vill jag. Nu.

Tack och ajöss.

Kommentera här: