När önskningar slår in

Jag (som ser ut som en liten kines) och "elaka Svärmor" vid frukostbuffén med fantastisk utiskt.
 
Knappt hann jag posta inlägget i tisdags - det om hur mycket jag ville äta frukostbuffé på hotell - innan det blev lördag. Och vad hände på lördagen? Jo, då var det dags för min hemliga dag. När jag fyllde 30 för ca en månad sedan fick jag nämligen en hemlig utflykt av Malin&Ola och Martins mor&far. Den hemliga utflykten gick till Vann SPA och konferens!
 
Jag blev hämtad hemma tidigt på morgonen och sedan bar det av. Jag hade ingen aning eftersom både Martin och Malin fintat mig och sagt att det nog var bäst med varma och sportiga kläder. Badkläder och annat nödvändigt hade Martin packat ner i en kylbox, vad annars?
 
Det första som hände när vi väl kom fram var frukost! Precis det jag önskade härom dagen, precis så var det; äggröra, bacon, fet yoghurt och egengjort müsli, rostat bröd, marmelad, våfflor, färsk frukt, te och färskpressad apelsinjucie. Och ett litet wienerbröd till efterrätt! (Nu låter det som att det här var det bästa med hela dagen och vad det väl inte rikigt men det var bara ett så roligt sammanträffande.)
 
Sedan började vi vår SPA-dag. Vann är verkligen stort med flera olika bassänger med olika temperaturer, ångbastu, vanlig bastu och bastu med utsikt. Vi fick varsitt litet kit som innehöll fotbad och en fotkräm som skulle sitta på ett tag, ansiktspeeling, ansiktsmask och sist en ansiktskräm. Ja, så satt vi där ömsom i bastu ömsom i någon varm bassäng eller i en solstol med ansisktsmask på och med samma utsikt som i resturangen.
 
Efteråt var man avslappnad och ren och mjuk i ansiktet som en liten bebis. Underbart härlig dag, tack för det!

Kommentera här: