Mors helg

 
I helgen har det firats mammor till höger och vänster. I lördags var det storkalas på Martins sida när det firades "mosdagsafton", dvs. när hans mormor, mamma och moster firas av samtliga barn och barnbarn. Nu för tiden finns också två barnbarnsbarn så Martins kusins fru blir självklart också firad. Det är en jättemysig tradition och motsvarande görs såklart på hösten då det är fars dag. Ola, Martins systers man, log stort och nöjt när han insåg att kommande fars dag kommer han också vara en far, eftersom bulan på Malins mage då kommer vara borta och det istället kommer finnas en livs levande liten krabat. Det kommer bli så mycket folk till slut ...
 
Igår var vi och firade min mor uppe i sommarstugan. Också mycket mysigt och trevligt. Jag kände också hur det plötsligt blev lite sommar. Inte bara väldigt varmt väder utan hur jag fick riktiga sommarkänslor. Vägen till sommarstugan gör ju att det automatiskt känns somrigt och tystnaden där ute och doften av syrenerna som blommar för fullt. Ja, jag blev helt pirrig i magen! Och det bästa av allt med hela helgen, ja vad var det egentligen..? Det får vi ta en annan gång.
 
Ps. TACK för alla kommentarer på mitt förra inlägg! Så roligt att det uppskattades och att så många nya hittade hit - besöksrekord big time. Hoppas att några av er stannar kvar!
 

Kommentarer:

1 Marran:

Åh finns det någonting som luktar godare än syrener? Jag tror inte det :)

SV:
Hehe det har du nog helt rätt i !

Svar: Nej, det tror inte jag heller!
Leo

2 Katta:

Fin bild :)

3 Marran:

Tack för din nominering :) Jag kommer maila dig frågor att svara på inom de närmsta veckorna.

4 Jasmine:

Svar: Tack för din kommentar.
Trevlig kväll!
Kram

5 Ida och Amanda:

vilken himla fin bild!!

6 nasha:

Har du slutat blogga? :(

Svar: Nej, nej, det blir bara lite mer sporadiskt såhär års! :)
Leo

Kommentera här: