Raggningstips

Nordstan, Göteborg alldeles nyss. En kille och en tjej i övre tonåren kliver av buss 16 på samma gång. Killen stöter med flit till tjejen samtidigt som han ber om ursäkt.

        - Oj, förlåt mig, säger han lite kaxigt och ler med hela ansiktet.

Tjejen tittar surt på honom och håller hårdare om sina böcker.

        - Vadå, vad är det?! säger hon och jag tycker faktiskt att hon kanske överregar en smula.

Killen glider vidare utan att bry sig det minsta om att hon blev så sur. Han var antagligen mest nöjd över att ha fått hennes uppmärksamhet.

       - Så gör man! säger han världsvant till sina kompisar.

Missade jag någonting?

Kommentarer:

1 Vanessa:

Haha, det va mig en konstig kille, han hade ju inte riktigt lyckats? XD haha

2 Leo:

Nej... lite så tänkte jag också. Inte han tydligen :)

Kommentera här: