Tentaångest #1

Ahhh.. Jag borde verkligen plugga! Tentan är om 12 dagar och det är alldeles för snart  för att inte utnyttja en ledig dag på. Jag är verkligen jättenervös för den här tentan (som är i byggeknik). Hallå, du har ju redan gjort fyra stycken femtimmarsmattetentor - och klarat dem! Vad är då den här lilla? Så länge det är teori kan man ju alltid svamla och få det att låta som om man faktiskt vet vad man pratar om. Det är väl inget att oroa sig för? Eller?

Jo, det är det. För det är en väldigt stor skillnad mot att läsa matte och att läsa flera ämnen, svåra eller ej. Och det är just det att jag läste bara matte. Hela dagarna fyra dagar i veckan. Jag liksom tentapluggade hela terminen; övade på huvdräkning, övade på svåra tal, försökte lära mig att tänka logiskt... Byggteknik har vi bara haft två dagar i veckan och när man på fredagkvällen är klar med veckans beräkningsuppgift  då behöver man inte fundera så mycket mer på krypgrunder och duotak. Därför är jag nervös. Jag kanske har missat en massa bra saker han har sagt och som han kommer fråga på, för det är inte så lätt att orka lyssna en hel föreläsning.

Nej okej. Jag ska sluta gnälla och göra mig en smaskig macka och sätta mig med boken Tillämpad byggbadsfysik. Yes!

Kommentera här: