När jag är extra mycket jag

 
Vi röjde i vårat gästrum i helgen. Det behövdes eftersom gästrummet under de senaste månaderna succesivt förvandlats till ett förråd. Det är väldigt lätt hänt kan jag säga, när huset saknar riktiga förvaringsmöjligheter och det finns ett rum som egentligen bara står. Men nu efter några timmars stökande och bökande så kan man faktiskt gå in i rummet igen. Gött!
 
Vid röjandet hittade jag ett antal gamla väskor jag haft i min ägo genom åren. Alla väskor innehöll minst en penna och ett sudd. En del innehöll också gamla lappar som jag skrivit upp saker på. Ett rutigt A4 till exempel innehöll en lista från 1-4 där jag listat fotbollspelare i svenska landslaget, lite oklart vad rankinen innebar och mest oklart varför.
 
Den roligaste listan var dock utan tvekan den från 8 augusti 2006 - en dag då jag tydligen såg ett flertal ovanliga djur på kanske ännu ovanligare platser. Även här finns ju ett stort frågetecken på VARFÖR jag kände att jag var tvungen att skriva upp detta på en lista? En lista med datum till och med. Jag hade ingen blogg på den här tiden annars kunde man ju gissat att det för att kunna blogga om det vid ett senare tillfälle. Men icke. Det finns nog bara ett svar på frågan och det är att det är typiskt mig. Så himla typiskt att uppmärksamma de två blinningarna som parade sig på något blad ute i trädgården, typiskt mig att vilja berätta om det för alla och typiskt nog var det väl som vanligt ingen som ville lyssna på denna intressanta iakttagelse! Så då det fanns bara en sak att göra - skriva upp det på en lapp ...

Kommentera här: