Helgen

 
Helgen som var, var fin. Är det något jag har lärt mig den här våren/sommaren så är det att ta vara på en helg när jag är ensam hemma. Det har varit lite för många av dem, kan jag tycka, desto viktigare då att utnyttja dem på bästa sätt. Knepet är att känna efter hos sig själv. Vad vill JAG göra? Sedan försöker man se till att det blir så.
 
Fredagskvällen betstod av mys-, film- och klappa kattkväll. Linnea skulle komma på besök men så hörde jag av mig till Polaren Per också, så det hela slutade med att båda de två kom samt G-money. Mycket trevligt! Även om jag fick panikstäda i 45 min, mellan jobbet och att de skulle komma. Fem katter smutsar ner så mycket! Sedan åt vi tacos och kollade på The Hunger games. (Jag somnade, men säg inte det till nån...)
 
Lördagens plan var att vara hemma själv i regnet och göra pyssliga grejer. Men när jag vaknade till strålande solsken kände jag inte alls för det längre. Jag åt frukost ute i solen och sedan ringde jag till Hanna. Hon var på väg ut i skogen för att plocka blåbär och svamp, och bjöd in mig till sig för att äta något gott av det hon skulle plocka. Sagt och gjort så begav jag mig ner till Göteborg på eftermiddagen. Innan dess hann jag med en joggingtur samt - såklart - ett dopp i havet!
 
Väl i Götet visade det sig att Hanna hade plockat en fin liten bytta med blåbär samt tre (3!) stackars små trattkantareller. Vi fick helt enkelt komplettera med köpe-svamp. Pasta med kantarellsås och blåbärspaj till efterrätt stod alltså på menyn. Sen åt vi, drack vin, tittade på en kopiöst förutsägbar film på tv och lyssnade på regnet som vräkte ner utanför.
 
Helgen avslutades med en sväng på stan. Regnet hade lämnat Göteborg så vi kunde äta lunch utomhus. Laxsallad på Da Matteo - jävligt hippt - och sedan en glass på Lejontrappan. Nice.
 
 
 

Kommentarer:

1 Pelle:

"G money"? Who's the coolest chick in the hood?

Svar: G-money fo sure! Visst är det fräsigt namn. :) G:et står för Gustav och -money för hans brat-klingande efternamn.
Leo

Kommentera här: