Vårvindar friska, leka och viska och stormen river öppet hav. Och jag fryser ihjäl


Fyren vid Tjurpannan. Foto av mig.

I måndags, igår och idag har det blåst. JÄVLAR vad det har blåst. Jag har märkt att jag inte riktgt fixar det. Nej, jag rentav hatar när det blåser. Jag fryser och spänner mig och blir sur när det blåser. Jag väljer heller 10 plusgrader och duggregn än 15 grader och stormbyar.

Brukar faktiskt inte klaga så mycket på vädret men det senaste har jag klagat. Jag har klagat på jobbet, jag har beklagat mig för mamma som såg riktigt förvånad ut igår när jag gnällde som värst. Idag klagade jag i bilen för Per, G-money och Martin. Per hävdade att det är friskt när det blåser och jag tyckte att han var töntig.

När jag kom hem satt Klykan i soffan. Körde samma visa för honom och då ÄNTLIGEN lite sympati. Han är nämligen likadan, sa han. Blir stressad och lättirriterad när det blåser så här mycket. Jag svirade om till mjukisbyxor och reklamtröja och kröp också upp i soffan. Sen satt vi där och föraktade vinden tillsamman. Och tro det eller ej, men nu tror jag det har slutat.

Kommentarer:

1 anna:

jag håller med dig, hatar också blåst och har ju vart storm här i gbg hela veckan typ. nu verkar det lugnat sig lite iaf :)

Kommentera här: