"Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus"

Dagens outfit:

Linne - Gina Tricot
Tröja - Vero Moda
Jeans - ONLY
Kängor - Klädkammarfynd
Halsband - Lindex + ängel från Majso

 

Tröjan är ny. Jag köpte den igår, den lyste mot mig och jag blev glad. Har kommit fram till att den är nyponröd. Det kan behövas nyponröda kläder såhär års, som bryter av mot resterande plagg i min garderob som mest är svarta, gråa, svarta, gråa, vita och svarta.

 

Nu är jag så trött på vintern så det finns inte. Det är så sjukt tråkigt när det bara är kallt och mörkt. Varje dag! Häromdagen skrev kvällstidningarna om extremkylan som skulle hålla i sig ända till Mars (Aftonbladet) eller April (Expressen)! Jag dog lite inombords, det kändes ju hoppfullt.. Jag sätter därför all min tro till ljuset. Ljuset kommer återvända snart även om det kommer vara -20 minusgrader ända fram till midsommar. Ge mig, ge mig! Jag behöver ljus och sol genast för att inte tyna bort och bli ett genomskinligt spöke.

 

Det märks redan lite faktiskt. Att ljuset är på väg alltså, inte att jag håller på att bli ett spöke. När jag åker hem på eftermiddagarna är det fortfarande ljust när jag sätter mig på bussen och nästan, nästan ljust när jag kommer fram. Gillart! Dessutom är de fredag idag. Det är ju värt om något. Fredagsmys med handboll står på schemat. Ska bara jobba lite först...

Kommentarer:

1 pelle:

NYponröd? Jag trodde det var orange, jag.



Well mate, på trean går det två-tre gånger på morgonen och på sexan vill jag inte ens tänka. Så fort det får möjlighet så visar de Jims värld.

2 Majso:

Vinter minst till 25:e mars!

Och ALLT är den förb*de Bondepraktikans fel ;)

Jag hatar att gå omkring och va halvdöd i ett halvår typ!Ogillar´t SÅ!

Kan vi inte bara ta bort höst & vinter,eller åtminstone vintern,den suger rejält-VARJE år!

Kram och ha en toppenlördag!(trots allt)

<3

3 Majso:

Tjena!För ovanlighetens skull svarar jag här:

Ja,pommes kryddan är jättegod,faktiskt på nästan all slags potatis!

Och eller hur,nog kunde han ju ha ringt och sagt till om resan,hade ju inte suttit fel =)



Kramisar <3

Kommentera här: