Company men



Jag är fortfarande inte frisk, men idag har jag i alla fall inte 40 graders feber längre och har till och med varit utanför dörren!

Gårdagskvällen spenderades hemma med Martin, Per och G-money. Vi kollade en sväng på Melodifestivalen och sedan på The Company Men. Flimen var en helt okej film. Den var absolut inte dålig, rätt snygg och välgjord, bra skådespelare men känslan som infann sig efteråt var mest ett "Jaha?" Kanske missade jag någon viktig detalj? Skulle ändå rekommendera den om någon frågar. Men se den med text.

En av huvudrollerna spelades i vilket fall som helst av Ben Affleck. Ben Affleck som alla tjejer i min ålder blev lite kära i när vi såg Armageddon för första gången och vi var fjorton år. När han var ung och snygg och en riktig hjälte! Efter det har han aldrig lyckats leva upp till den där bilden av sig själv igen men det är okej, det finns andra hjältar. I The Company Men spelar han istället en familjefar i kostym där grått hår börjat spränga fram här och var. Han är inte så ung längre, helt enkelt. Han är snart 40 år.

Jag gillar det på något sätt. Jag har liksom vuxit upp med honom. När jag var liten fick han spela den snygge sonen, och nu när jag är äldre får han spela äldre. Det blev så tydligt att tiden hade gått fast saker ändå inte behövde bli så annorlunda. Vet inte riktigt vart jag ville komma egentgligen. Igår kändes det i alla fall fint och logiskt. Det måste varit febern ...

Kommentera här: