Vi ska flytta



Vi ska flytta. Jag vet att det kommer lite som en blixt från klar himmel. Och det gick väldigt fort faktiskt från det att vi läste annonsen i tidingen, kollade på lägenheten och - kaching - skrev hyreskontrakt!

Men det betyder inte att vi inte har funderat på att flytta. Jag var till och med väldigt sugen på att byta den här schletna och avlägsna lägenheten mot något roligare. Jag har faktiskt funderat på att skriva ett inlägg med önskelista på saker som jag ville att den nya lägenheten skulle ha. Det som jag inte hade med på önskelistan, för det verkade lite väl bra, var att lägenheten skulle ligga mitt i centrala Ljungskile. Men det är precis dit vi ska flytta! Ett äkta stenkast från Ica, gångavstånd till bussen och tåget, till havet, till Starke Arvid, till mor&far, till träningen, till Hanna&Per, till Turisthotellet, till... ja till allt faktiskt. Exakt där ska vi bo. Utsikt över den enormt vackra Ljungskileviken har vi från ett fönster i vardagsrummet. Värt!

Det är helt enkelt en grym lägenhet. Den är visserligen några (ganska många) kvadrat mindre än vad vi har nu, så separat datarum eller gästrum finns inte längre plats med. Men det är väl ändå överdriven lyx? Och så får vi överkonsumera snygga förvaringsboxar och ha grejer i...

Idag fick vi tillträde, men stora flytten börjar vi nog med på fredag. Förhoppningsvis är allt klart på söndag. Tjoho, det ska bli kul!!

Kommentarer:

1 Daniel:

kul, bjud mej på inflyttningsfest sen!

2 Anna:

Verkar ju awesome! Skönt med att bara flytta sådär, så slipper man alla köer och allt vad det heter. Gratis, ska man säga va?

3 Majso:

Åh va kul,och jätte,jätte,JÄTTEGRATTIS!

Med den utsikten kan man väl "nästan" beska med nåra kvadrat mindre va!

(det hade f*n jag gjort-lätt!)

Kram & Puss!

P.s:hade det inte varit så förbaskat långt,skulle jag ha hastat förbi med "flyttkakor & en stor termos kaffe,var så säker!

4 pelle:

Yeah! Centrala Ljugskile som är så jävulens fint också. Om än lite litet, men förbaskat fint! Nu får du lätt för att ta dig in till Gbg också. Det är ju sweet!

5 Pjoltas:

Fantastisk utsikt!

Bra val!

=)

6 Leo:

Majso: JättejätteTACK! :) Utsikten är ju inte riktigt, riktigt den som är på bilden dock... Vi bor inte så högt upp, samhället ligger mycket närmare vattnet. Men i alla fall. Och det värmer ju att veta att om du bott närmre så hade vi haft grymt goda flyttkakor och en stor termos kaffe!!



Puss och kram!!

7 pelle:

Oj, jag visste inte att ditt liv hängde på mitt bloggande ;D

Kommentera här: