"Midvinternattens köld är hård..."

Dagens outfit:

Kofta - Cubus

Klänning/Tunika - Kaffe

Thights - Lindex

Kängor - Klädkammar fynd

 

För mer eller mindre exakt två år sedan satt jag på en spårvagn i Göteborg. Regnet strilade längs rutorna och utanför prövades diverse ljusslingors hållbarhet för vind och ännu mera regn. Det var ju fint att de lyste upp lite i mörkret men de bidrog knappast till någon magiskt julstämnig när hela stan bara var blöt, blöt och blöt. Men det är första advent snart, det är mysigt, det regnar alltid i Göteborg, försökte jag peppa mig själv.

 

I morse tog jag på mig kjol för att vara lite fin fredagen till ära. Hur dum får man bli? Tänkte jag lite senare när jag gick till bussen. Det är så kallt, så kallt här så den som aldrig upplevt en vinter på Västkusten kan inte förstå. För trots att termometern visar cirka -6 grader känns det som -20. Minst. Men jag skyller mig själv och är glad ändå.

 

För när det är så kallt och jag möter plogbilen varje morgon eftersom det har snöat igen, då känns det verkligen som advent. Torget i Uddevalla såg igår ut som något hämtat ur en saga när caféerna runt hade tänt upp sina ljusstakar och hängt upp granrisgirlanger med lampor i. Granen var på plats, fast utan lampor. Det är så mysigt! Jag blir så glad! Det här är verkligen en av mina absoluta favorittider på året!!

 

När jag slutar ska jag gå hem och hänga upp den fina advetnsstjärnan i köket och sätta fram ljusstakar och tända levande ljus. Längtar!

Kommentera här: