"Glöm inte att rösta!"

Dagens outfit:
Klänning - H&M
Armband - KappAhls barnavdelning
Skor - Converse

 

Idag har jag varit i Uddevalla och lunchat och fikat med Linnea. Pch outfiten jag burit under dagen var tydligen hur grym som helst, för jag har fått höra det flera gånger från kända och okända. Från butiksbiträde i affär och sliskig telefonförsäljare på gatan till pappa. Att pappa sa det var kanske inte så konstigt med de andra två behövde ju inte säga nåt. Framför allt inte hon i affären, jag skulle ju redan handla liksom, men det var trevligt. Jag blev glad!

Dagens roligaste:

var annars när Linnea och jag passerade Alliansens val-tält på Kungsgatan och hon ondgjorde sig över en pösig och överlägsen kommunpolitiker. Jag höll med om att han såg pösig ut. Sedan satt vi och drack kaffe på Esspresso House när en körkompis till mig tillika kristdemokrat går förbi - tätt följd av pösige mannen. Herr kristdemokrat hälsar glatt på mig och presenterar mig för pösige mannen. Pösige mannen tar tillfället i akt att värva nya, unga väljare och tar oss båda i hand. Herr kristdemokrat tyckte vi skulle komma förbi deras tält sedan och få varsitt nyckelband. "Glöm inte att rösta!" ropade han det sista. Efteråt satt Linnea och svor, hon ville verkligen inte vara trevlig och artig mot pösige mannen. Det var jätteroligt, mohaha!

Kommentarer:

1 Majso:

Jag säjer bara en sak:

"Jag diggar dej,jag diggar dej,jag diggdiggelidiggar dej...." =))

Kraaaam!

(Och jo,det kom regn,under typ hela teatern regnade det :/)

2 wingers:

Både barn och vuxna har ju en viss tendens att pilla på det mesta i en affär, men nakna barn har ju lite mer möjlighet att pilla på sig själva och sedan på alla våra varor. Hade de varit påklädda hade man ju absolut minskat spridningen, eller hur?

Kommentera här: