"Till det här krävs det glass"

Dagens outfit:
Linne - Gina Tricot
Tröja - Monki
Samma jävla byxor som på alla bilder - Zara
Benvärmare - Lindex (fast de syns ju förstås inte)
Sjal runt håret - Köpt i flummig affär i Göteborg

Haha, fin bild med spexig pose och allt!

Jag har inte haft huvudbonad som den här sen jag gick naturbasåret (på folkhögskola måste man ju se lite estetisk ut). Men i söndags tittade jag och mamma på Damernas Detektivbyrå som ju utspelar sig i Afrika. Väldigt många kvinnor i serien hade sort hår invirat i färgglada sjalar. Jag blev då väldigt sugen på att själv vira in mitt hår i någon form av sjal. Så det gjorde jag idag. Tyvärr blir det inte riktigt lika coolt när man inte har dreadlocks.

Damernas detektivbyrå är tyvärr inget jag rekommenderar annars. Har hört från flera håll att det är så bra och trevligt. Det var det inte! Två små söta damer löser fall i en värld inget känns riktigt på allvar. Dialogen är helt orealisktisk och alla karaktärerna verkar vara lite dumma i huvudet. Tyvärr. För det är så skönt att slippa allt amerikanskt ibland och då är det synd att det inte är bra. Nej, om man är sugen på icke-amerikansk deckare ska man nog titta på Morden i Midsummer i stället.

Puss o hej

Kommentarer:

1 Majso:

Dreadlocks eller inte,ALLT klär en skönhet (som du) ju ;D

Puss & hej!

2 Leo:

Tihi, tack!! :)

3 pelle:

Damernas detektivbyrå... visst är det en bok ifrån början?

4 Leo:

Pelle: Jo jag tror också det, eller en bokserie till och med. Gör sig förhoppningsvis bättre i bokform tror jag.

Kommentera här: