Två timmar kvar. Drygt.

Det är fredag eftermiddag. Klockan är 13:51 och tiden har tyvärr fastnat.
Som alltid på fredag eftermiddag är det enda man vill göra att gå hem, vilket man inte får innan tiden är inne.

Jag är på jobbet. Ja, jag jobbar nu. På ett riktigt jobb som jag ska ha ett tag. Så länge jag vill. Eller tills nån kommer ner till mitt kontor och säger att "Leo, tyvärr du suger, stick härifrån!"Det är samma företag som jag skrev mitt exjobb på, så de har väl lite koll på vad jag går för så det där sistnämnda scenariot kommer förhoppningsvis aldrig hända. Ja, jag jobbar med sådant det är tänkt att man ska jobba med när man är byggingenjör. Jag ritar i AutoCAD och dimensionerar plattor, balkar och pelare. Hard core, som ni hör! För det mesta är det väldigt roligt faktiskt och mina kollegor är snälla och trevliga. Framför allt Simon, som jag ju känner sen innan.

Men just  nu är det astråkigt. Jag har inget att göra. Han som ger mig jobb hela tiden har varit konstant upptagen sen före lunch, så nu vet jag varken ut eller in. Blogga på arbetstid är ju inte fel, men känns inte så bra heller ärligt talat. Får väl gå och koka kaffe eller nåt... det är aldrig fel i byggbranchen. Tro mig.

Kom igen då tiden - gå lite fortare! (14:03)

Ikväll spelar LSK bortamatch mot Norrköping. Matchen sänds på TV4+ TV4 Sport. Se den!

Kommentera här: