Norrköping är drogavvänjning


Bild stulen från fotbollskanalen.se

Och så var det matchen.

IFK Norrköping - Ljungskile SK, med avspark idag klockan 18.30. Den gick ju som sagt på TV4 Sport och Martin och jag såg matchen hemma hos hans mormor och morfar. (Vi har inte sånadäringa moderna kanaler.)

Första tio minutrarna var gräsliga. Det vara bara spel mot LSK:s mål och Norrköping fick flera hörnor inom alldeles för kort tid. Sedan lyckades LSK jämna ut spelet och till och med överta det. I 32:a minuten gjorde Ljungskile också det första målet och alla var glada. Speciellt Michel Thomas som gjorde målet. De spelade precis som Örjan Glahns hade förklarat innan matchen och de var riktigt, riktigt bra.

Andra halvlek började ungefär som den första. Tyvärr jämnades spelet inte ut på samma sätt och Ljungskiles övertag kom inte det heller. Istället utjämnade Norrköping i 58:e minuten och tog också ledningen lite drygt fem minuter från slutet.

Norrköping vann alltså med 2-1. Det är ju alltid ledsamt att tappa en ledning, så ganska bittert var det. Men. Innan matchen var det nog få som trodde att LSK skulle ta tre poäng borta, mot serieledarna, på konstgräs. Det jag försöker säga är alltså att även om det var synd att de förlorade tycker jag att de gjorde en riktigt bra match. Och det var väldigt roligt att se efter många matcher när de varit riktigt klantiga (till exempel förra torsdagen mot Sundsvall.) Det får de ta med sig och äga upp Assyriska som kommer hit om cirka två veckor!!

Kommentarer:

1 Majso:

Ja just det,"Snoka" vann över LSK ;DD

Kul för dom då!

Jag borde kanske hålla på Norrköping med tanke på var

jag bor,men det slutade jag med för flera år sen.(då när dom va totalt värdelösa)Jag kanske ska bli LSK´are istället på gamla da´r!

Puss & Kram och ha en riktigt skön lördag!

Kommentera här: