Det ser ju bra ut att sitta här och skriva kl tre en fredag i alla fall

Jag har ockuperat en dator i en datasal i snart en och en halv timme utan att ha gjort något vettigt. Det känns lite ego med tanke på att det ofta är väldigt stor brist på datorer. Jag tror i och för sig inte att de andra amitiösa studenterna runt mig har hunnit observera detta eftersom alla är djupt försjunkna i labbrapportskrivande eller PowerPoint-presentationsskapande. Egentligen borde vi gå hem allihopa, man borde inte sitta i skolan på fredageftermiddag!

Men just mig är det inte synd om! Jag sitter här trots att jag slutat för att jag väntar på att Hanna ska sluta jobbet, och sen ska vi gå på bokmässan. Det ska bli kul!

En sak är väldigt synd i och för sig och det är att min mobil inte ligger i min väska utan hemma på köksbordet. På något sätt känner man sig extra ensam när man inte ens har en mobil att ringa med. Hade jag haft den hade jag garanterat ringt till Martin för minst två timmar sedan, men nu går inte det! Stackars mig... och stackars Martin som jag inte kan ringa till. Eller ja, hahah, han klarar sig nog!

Nej, en kaffe kanske och sedan en sväng på stan. Här kan jag ju inte sitta, då somnar jag snart.

Puss och hej

Kommentera här: