Gårdagens skoldag

Igår åkte jag till skolan som vanligt. Tidigt i gryningen när marken var vit av frost och alla orangea träd färgades röda av det rosa ljuset. Trots att jag varit sur och kall innan bussen kom blev jag genast på glatt humör av att krypa ihop i bussen, värma mig på elementet och bara tyst betrakta den våldsamt vackra världen utanför bussrutan.

Väl i skolan visade sig "datorövningen" bara vara en inbokad sal till oss men eftersom Patric och jag varken behövde dator eller datasal försvann vi snabbt därifrån och gick och drack kaffe istället. Vi satt i kafét en stund och snackade skit och lite vettiga saker också sen gick vi för att köpa nya block och mappar. (Ny läsperiod ju = man måste ha nytt block eftersom det kanske har börjat en ny kurs.) En skylt utanför Chalmers egen lilla bokhandel sa att om man köpte ett kårblock fick man grattis kaffeochbulle. Ja, sagt och gjort, varsitt nytt block och dagens andra kaffe stod snart på ett bord framför oss. Vi fikade lite till, sen började Patrics lektion och jag åkte hem igen!

På tåget hem jobbade Sveriges antagligen längsta konduktör, han var så lång att han nästan slog huvudet i tågtaket! Han var jättetrevlig och glad och påminde lite om en clown. Solen sken fortfarande och kl. 11.40 var jag hemma igen. Helt okej skoldag...

Kommentera här: